کد خبر: 660978
تاریخ انتشار :

دبیر ستاد امر به معروف: سلبریتی ها را در همان جشنواره فجر دستگیر کنید/ با کدملی بی‌حجاب را پیدا کنیم

دبیر ستاد امر به معروف بیان داشت: کجای جشنواره فجر به جشنواره انقلاب می‌خورد؛ این سلبریتی‌هایی که اگر در خیابان حضور داشتند، گشت ارشاد به آنها تذکر می‌داد، چرا در همان جشنواره فجر دستگیر نشوند؟

دبیر ستاد امر به معروف: سلبریتی ها را در همان جشنواره فجر دستگیر کنید/ با کدملی بی‌حجاب را پیدا کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی در گفتگو با خبر فوری در مورد گشت ارشاد و ابهامات آن پاسخ داد.

گشت ارشاد مظلوم است

دبیر ستاد امر به معروف در مورد گشت ارشاد گفت: پلیس مظلوم است چون به وظیفه‌ای که قانون مشخص کرده عمل می‌کند اما از طرف خودی و غیرخودی تحت فشار قرار می‌گیرد.

وی افزود: آقای خطیبی که رهنمود می‌دهی اول باید فرهنگ‌سازی کنیم، ۴۰ سال است بالای منبر هستی و این شما هستی که باید فرهنگ‌سازی می‌کردی.

پلیس باید سلبریتی‌ها را در جشنواره فجر دستگیر کند

دبیر ستاد امر به معروف بیان داشت: کجای جشنواره فجر به جشنواره انقلاب می‌خورد؛ این سلبریتی‌هایی که اگر در خیابان حضور داشتند، گشت ارشاد به آنها تذکر می‌داد، چرا در همان جشنواره فجر دستگیر نشوند؟ 

هاشمی گلپایگانی افزود: آقازاده‌ای که از خارج می‌آید و رعایت پوشش نمی‌کند گشت ارشاد با او هم بخورد کند تا مردم ببینند فرقی بین افراد نیست.

مدیر قطار تهران - یزد، باید چنان توبیخ شود که دیگر هرگز کسی به فکرش نیاید کاری مشابه او کند

چندی قبل، زینب جعفری که هنگام نهی از منکرِ زنی بی حجاب در داخل قطار، مورد توهین این شخص با حمایت رئیس قطار قرار گرفته بود، به عنوان «سفیر کشوری جهاد تبیین طرح عفاف و حجاب» معرفی و در مراسمی از وی تقدیر به عمل آمد.

دبیر ستاد امر به معروف در پاسخ به اینکه چرا گشت ارشاد برای مسئولین فعال نشد، با اشاره به موضوع قطار تهران-یزد گفت: مدیر قطار تهران - یزد، باید چنان توبیخ شود که دیگر هرگز کسی به فکرش نیاید کاری مشابه او کند

وی افزود: سلبریتی برای ما همین خانم است؛ سلبریتی یعنی یک معلم نخبه‌ای که روش صحیح امر به معروف را انجام داده است.

وزارت گردشگری با تورهای نامناسب، شهرهای مذهبی را به هم می‌ریزد

دبیر ستاد امر به معروف گفت: ما شاخصه های خود را به دستگاه های دولتی ابلاغ کردیم. هر دستگاهی موظف است که شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد که یکی از اعضای این شورا، مسئول عفاف و حجاب است. اما برخی از مسئولین حتی تن به ایجاد شورا هم نداده اند، انگار برایشان کسر شأن است، مانند وزارت گردشگری.

وی افزود: وزارت گردشگری به ما رهنمود می‌دهد که شیوه‌های خود را عوض کنید. این در حالیست که در سلطانیه زنجان که همه افرادش چادری اند، وزارت گردشگری تورهایی با حجاب نامناسب می‌برد که شهر را به هم می‌ریزد.

هاشمی گلپایگانی گفت: کاش رئیس جمهور دستور دهند دستگاه‌ها رهنمود ندهند و به قانون عمل کنند.

 فرض کنید بگویند جریمه بدحجابی یک میلیون است و همان اول جریمه کنند

دبیر ستاد امر به معروف با طرح این سوال که چرا نباید مثل راهنمایی و رانندگی بدحجاب‌ها را از اول جریمه کنیم؟، گفت: مثلا فرض کنید بگویند جریمه بدحجابی یک میلیون است و همان اول جریمه کنند.

او ادامه داد: طبق قانون موجود مجلس بدحجابی جرم است و مجرم باید توسط پلیس دستگیر شود و پرونده درست شود و تحویل قوه قضائیه داده شود؛ آیا این واقعا عملیاتی است؟ اگر واقعی بود تا حالا شده بود.

وی گفت: آیا بدحجاب‌ها را باید بفرستیم به دادگاه‌ها؟ طبق قانون‌ بدحجاب در دادگاه به جزای نقدی محکوم می‌شود؛ این جریمه نقدی بدحجابی بین ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

با فناوری بی حجاب ها را شناسایی کنند

 هاشمی گلپایگانی در بخش دیگری گفت: اگر شخصی در معابر عمومی مثل مترو رعایت حجاب نکند، دوربین مترو از او عکس می‌گیرد و یک مبلغ اثرگذار جریمه می‌شود. 

​وی گفت: فناوری الان اجازه می‌دهد تصاویر با عکس کارت ملی تطبیق داده شود و بی‌حجاب‌ها شناسایی شوند.

دبیر ستاد امر به معروف اظهار کرد: در طرح عفاف و حجاب ۱۱ عرصه هست؛ در ادارات دولتی اگر کارمند رعایت پوشش نکند از حقوق مدیر کم خواهد شد؛ البته این طرح باید تبیین شود. به ما می‌گویند نمی‌خواهد تبیین کنید و اقدام کنید؛ خوب نیست. اقدام باید منطقی باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها