کد خبر: 661138
تاریخ انتشار :

کمبود دلار در بازار واقعیت دارد؟

قیمت دلار امروز چهارشنبه ۹ شهریور در حالی در محدوده ۲۹۸۰۰ تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود که خبر کمبود ارز در بازار به این افزایش تا حدودی دامن زده است. اما آیا این خبر صحت دارد یا خیر؟

کمبود دلار در بازار واقعیت دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در معاملات روز چهارشنبه دلار در محدوده ۲۹۸۰۰ تومان در حال نوسان است. این در حالی است که این هفته دلار به صورت نامحسوس در حال پیش روی است. آیا انتشار خبر کمبود دلار در بازار عامل این گرانی بوده است؟

دلار نیما در حال افزایش؟

بسیاری از معامله گران معتقدند افزایش قیمت دلار در بازار رسمی عامل این افزایش قیمت هاست. در بازار پیچیده بود که دلار نیما به صورت آهسته و پیوسته در حال افزایش است. این افزایش قیمت در دلار متشکل هم قابل مشاهده است؛ به طوری که در لحظه تنظیم این خبر دلار ۲۸۳۸۴ تومان در بازار متشکل ارزی قیمت خورده که ۱۵۰ تومان بالای آخرین نرخ دیروز بوده است.

کمبود دلار در بازار واقعیت دارد؟

نکته بازار متشکل این است که نرخ دلار طی دو روز گذشته رو به افزایش بوده و همچنان در حال نوسان است. فرقش با هفته‌های گذشته این است که طی دو روز اخیر، دامنه نوسان کمتر شده، ولی تعداد نوسان‌ها به طور چشمگیری افزایش یافته است. در روز‌های گذشته شاهد این همه نوسان در بازار متشکل نبودیم.

دینار پرتقاضا می‌شود؟

یکی از معامله گران بازار منوچهری در گفتگو با اقتصاد ۲۴ در مورد خبر کمبود دلار در بازار گفت: هرچند کمبود دلار در بازار خبرساز شده، ولی به نظر می‌رسد این مساله مقطعی است و به طور محسوسی قابل مشاهده نیست.

به گفته این فعال بازار ارز، قیمت دینار در بازار به دلیل افزایش تقاضا افزایش داشته و این در حالی است که پس از اربعین به دلیل کاهش تدریجی تقاضا، قیمت کاهشی خواهد شد.

سیگنال‌های جدید به بازار ارز

روز چهارشنبه دو سیگنال به بازار ارز وارد شده است؛ تحلیل فنی و قیمت سکه فردایی سیگنال‌هایی به بازار وارد کرده که طی امروز تاثیرات آن مشخص خواهد شد. تحلیل فنی دلار از این حکایت دارد که دلار هرات در آستانه شکستن مقاومت مهم ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که اگر بشکند سطح بعدی برای مقاومت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

سیگنال دوم درمورد سکه است که به گفته فعالان بازار، سکه نقدی حواله فردا ۱۴ میلیون تومان را پشت سر گذاشت؛ بنابراین شکست این مقاومت دست سکه را برای افزایش باز کرده است. باید امروز را به تماشا نشست و دید معاملات روز چهارشنبه این گزاره را محقق می‌کند یا خیر؟

منبع: اقتصاد24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها