کد خبر: 661189
تاریخ انتشار :

گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و ارمنستان بر سر قره‌باغ

وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد سرگئی لاوروف و همتای ارمنستانی او بر ادامه تماس‌های بین دو کشور در آینده نزدیک و همچنین حل‌وفصل مناقشه چند دهه‌ای قره‌باغ توافق کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «در تاریخ ۱ سپتامبر به درخواست طرف ارمنستانی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به صورت تلفنی با آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان گفت‌وگو کرد. دو طرف به جزئیات توافقنامه‌های سه‌جانبه‌ای که میان رهبران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ بسته شد، پرداختند. طی این تماس، این دو وزیر خارجه توافق کردند که به تماس‌ها در آینده‌ای نزدیک ادامه دهند.»

مناقشه بر سر این منطقه (قره‌باغ) که یک سرزمین کوهستانی درون جمهوری آذربایجان است که از دهه ۹۰ میلادی کنترل آن در اختیار ارمنی‌هاست، در سال ۲۰۲۰ به یک جنگ شش هفته‌ای کشیده شد و طی آن نیروهای جمهوری آذربایجان بخش‌هایی از این سرزمین را دوباره به دست گرفتند.

دو طرف بعد از میانجیگری روسیه برای رسیدن به آتش‌بس روی یک طرح صلح کار کردند اما گاه و بیگاه یکدیگر را به شلیک به آن سوی مرز متهم می‌کنند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها