کد خبر: 661264
تاریخ انتشار :

پیش بینی بازار سکه/ قیمت سکه بالا می رود؟

روز جمعه دو پیام مهم به بازار سکه مخابره شد. اولی فرمان پیشروی و دوم فرمان عقب نشینی. اما سکه بازان بازار امروز شنبه ۱۲ شهریور را چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی بازار سکه/ قیمت سکه بالا می رود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت سکه روز پنجشنبه گذشته آرایش نزولی به خود گرفت و با ۶۲ هزار تومان کاهش بر روی قیمت ۱۳ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان قرار گرفت.

ارزش ذاتی سکه در روز یاد شده ۱۱ میلیون و ۹۳۳ هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۴ درصد قرار داشت.

عده‌ای از تحلیگران می‌گفتند در شرایط فعلی با حباب ۱۳ درصد نباید انتظار رشد قیمت سکه را داشت. به عقیده معامله گران یکی از دلایلی که مانع صعود سکه شده همین حباب چشمگیر بوده است.

روز جمعه دو پیام مهم به بازار سکه مخابره شد. اولی فرمان پیشروی و دوم فرمان عقب نشینی.

قیمت دلار دیروز بعد از دومین پاسخ ایران درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای بر مدار صعود قرار گرفت و بار دیگر بالای کانال ۳۰ هزار تومان معامله شد. اسکناس آمریکایی در مقطعی حتی به ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان هم رسید

احتمال پیشروی قیمت سکه

با افزایش قیمت دلار، عده‌ای فعالان بازار سکه از احتمال پیشروی قیمت سکه در بازار امروز سخن گفتند.

به باور تحلیلگران درصورتی که سکه امروز بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت بدهد این امر می‌تواند موجب افزایش قیمت سکه تا مرز ۱۴ میلیون تومان شود‌

این دسته از تحلیلگران معتقدند سکه در شرایطی می‌تواند به بالای ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نفوذ کند که نرخ دلار بار دیگر بالای مرز ۳۰ هزار تومان قرار بگیرد و حتی به ۳۰ هزار ۲۰۰ تومان هم برسد.

ترس سکه بازان از قیمت طلا

از سوی دیگر اواخر هفته گذشته قیمت اونس طلا تا یک قدمی کانال ۱۷۰۰ دلار عقب نشینی کرد و همین امر موجب ترس عده‌ای سکه بازان شد. عده‌ای از معامله گران بازار می‌گفتند کاهش قیمت طلا ممکن است فرمان عقب نشینی به قیمت سکه را صادر کند و زمینه ساز فشار فروش در بازار سکه شود.

منبع: اقتصادنیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها