کد خبر: 661278
تاریخ انتشار :

الهام علی‌اف: پیامی از ایران دریافت نکرده‌ام

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی گفت که از ایران پیامی در زمینه مواضع باکو در مذاکره با ارمنستان دریافت نکرده است.

الهام علی‌اف: پیامی از ایران دریافت نکرده‌ام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی «سور-۲۴» که روز جمعه صورت گرفت اظهار داشت: «ما هیچ پیامی در زمینه موضع خود از روسیه و از ایران دریافت نکرده‌ایم.»

ترند نیوز روز شنبه به نقل از رسانه‌های ایرانی نوشت که قرار است روزهای آتی نشست سه جانبه‌ای بین جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه برگزار شود.

این موضوع در دیدار مشترک «سیدعباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و «شاهین مصطفی اف» معاون نخست وزیرجمهوری آذربایجان مورد بررسی قرار گرفت. این نشست سه جانبه آتی در مورد کریدورهای حمل و نقل منطقه‌ای با هدف ارزیابی راه های تقویت روابط اقتصادی است. قرار است طرفین همچنین آخرین تحولات روابط اقتصادی و تجاری باکو و تهران و پروژه های مشترک به ویژه در حوزه حمل و نقل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته گفت، ایران به توسعه ارتباطات حمل و نقل با باکو ادامه می‌دهد.

سید عباس موسوی گفت: «یک نمونه، راه آهن جدید ساخته شده است، ایران مخالف ایجاد کریدور زنگزور نیست و ما با جمهوری آذربایجان یک کریدور اصلی داریم و ۳۰ سال است که با نخجوان ارتباط برقرار می‌کند و این ارتباط از طریق اراضی ایران انجام شده و طبیعی است که باید کریدورهای جایگزین وجود داشته باشد و در مورد کریدور جدید هم بستگی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان دارد و یک موضوع بین‌المللی است.»

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: «اصول ما این است که یک کشور نمی‌تواند بر منافع ملی کشوری دیگر از جمله همسایگان تاثیر بگذارد.»

وی درباره همکاری در منطقه گفت که گروه «۳+۳» به این امر کمک خواهد کرد. اولین نشست این گروه سال گذشته در مسکو برگزار شد و امسال در تهران برگزار می‌شود. در چارچوب این نشست، می‌توانیم مشکلات منطقه را از طریق گفت‌وگو حل کنیم و پیشرفت به سمت عادی‌سازی در منطقه وجود دارد.»

چندی قبل نیز رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با هیات بلند پایه ایرانی از تمایل به مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره باغ خبر داد. | منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها