کد خبر: 661338
تاریخ انتشار :

رژیم لاغری اپتاویا چیست؟ + مزایا و معایب

یکی از محبوب ترین رژیم های لاغری را به شما در این مطلب معرفی می کنیم.

رژیم لاغری اپتاویا چیست؟ + مزایا و معایب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رژیم اپتاویا یکی از معروف ترین رژیم های غذایی دنیا است. این رژیم بسیار محبوب بوده و برای لاغری از آن استفاده می‌شود. شرکت بازاریابی Medifast برای اولین بار این رژیم را معرفی کرد. البته جالب است بدانید، این شرکت در سال 2012 به دلیل تبلیغات نادرست در مورد این رژیم 3.7 میلیون دلار جریمه شد.

در سال ۲۰۱۸ تحلیلگران گوگل این رژیم را به‌عنوان محبوب‌ترین رژیم غذایی معرفی کردند. در رژیم اپتاویا ادعا می‌شود که به دلیل عدم تمرکز روی کاهش وزن رعایت رژیم ساده‌تر است. بیشتر وعده‌های غذایی شامل پروتئین بدون چربی و سبزیجات غیر نشاسته‌ای است. غذاهای پرکالری و شیرینی‌ها باید به طور کامل از برنامه غذایی حذف شوند.

در رژیم غذایی اپتاویا برای کاهش وزن از غذاهای بسته‌بندی با برند شرکت استفاده می‌شود. طرح‌های مختلفی برای لاغری یا تثبیت وزن وجود دارد که باتوجه‌به طرح انتخابی این وعده‌های غذایی انتخاب می‌شوند.

به وعده‌های غذایی که در خانه تهیه می‌شوند، وعده خانگی سبز می‌گویند. این وعده باید سرشار از پروتئین بدون چربی باشد. هر وعده غذایی باید بین ۱۴۰ تا ۲۰۰ گرم گوشت پخته شده را شامل شود. در هر هفته باید دو وعده ماهی چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف کنید. غذاهای کم‌چرب و سبز را می‌توانید در هر زمان از روز استفاده کنید.

در رژیم اپتاویا توصیه می‌شود که هر ۲ یا ۳ ساعت یک‌بار غذا بخورید. با طی‌کردن این برنامه و رسیدن به وزن هدف می‌توانید انواع میوه، لبنیات و غلات کامل را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. در این طرح شما وارد مرحله تثبیت وزن شده‌اید.

این رژیم بسیار کم کالری است و جزو محبوب‌ترین رژیم‌های لاغری محسوب می‌شود. افرادی که اضافه‌وزن زیادی دارند، می‌توانند با این برنامه غذایی به‌سرعت وزن خود را کاهش دهند. اگر قصد کاهش وزن دارید، رژیم اپتاویا می‌تواند گزینه خوبی باشد.

قبل از شروع این رژیم لاغری بهتر است با متخصص تغذیه مشاوره داشته باشید.

مزایای رژیم اپتاویا

مهم‌ترین مزیت این رژیم غذایی کاهش وزن زیاد است. افرادی که اضافه‌وزن شدید دارند، می‌توانند با این رژیم غذایی به هدف خود برسند. از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

راحتی: بیشتر غذاها به‌صورت بسته‌بندی ارسال می‌شوند. فقط برخی وعده‌های غذایی باید کالری شماری شده و میزان کربوهیدرات آنها مشخص شود.

بهبود وضعیت قند و کلسترول خون: درست است که بیشتر پزشکان کاهش وزن آهسته را توصیه می‌کنند. اما برخی تحقیقات نشان داده است که کاهش وزن سریع در بهبود وضعیت لیپید و گلیسمی تاثیر مثبت دارد.

پشتیبانی در طول برنامه: یک مشاور در طول رژیم به شما کمک می‌کند تا احتمال موفقیت افزایش پیدا کند.

معایب رژیم اپتاویا

متاسفانه این رژیم غذایی معایبی هم دارد. به همین دلیل برخی متخصصان تغذیه این رژیم را توصیه نمی‌کنند. از مهم‌ترین معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کمبود مواد مغذی: اگر مدت‌زمان طولانی از این رژیم پیروی کنید، ممکن است به دلیل حذف شدن میوه، غلات کامل و لبنیات و کاهش شدید کالری با کمبود مواد مغذی مواجه شوید.

کاهش عملکرد ورزشی: کاهش وزن سریع عملکرد ورزشکاران را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. اگر ورزشکار هستید در دوره استراحت که تمرینات شدید ندارید، این رژیم را دنبال کنید.

 فشار برای فروش: مشتریان قبلی رژیم اپتاویا می‌توانند به‌عنوان مشاور و نماینده فروش در شرکت کار کنند. فشار برای فروش بیشتر می‌تواند باعث انحراف از واقعیت این رژیم شود.

هزینه بالا: این رژیم به دلیل ارسال غذاهای آماده می‌تواند گران باشد. زیرا علاوه بر هزینه غذا باید مالیات و هزینه ارسال را نیز پرداخت کرد.

گرسنگی : این برنامه‌های کم کالری باعث گرسنگی شدید می‌شوند. در نتیجه شخص خسته شده و ممکن است خارج از برنامه غذا بخورد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها