کد خبر: 661462
تاریخ انتشار :

ادامه فشارهای ضدحقوق بشری سوئد بر یک تبعه ایرانی

حمید نوری روز گذشته پس از یک ماه قطع ارتباط کامل، موفق شد کمتر از ۱۰ دقیقه با خانواده خود صحبت کرده و گزارشی از آخرین وضعیتش ارائه دهد.

ادامه فشارهای ضدحقوق بشری سوئد بر یک تبعه ایرانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالی که رای بدوی دادگاه حمید نوری اواخر تیرماه گذشته صادر و قاضی به او وعده داده بود طبق قوانین سوئد، بسیاری از محدودیت‌های وی رفع خواهد شد، اما پس از صدور رای حبس ابد، محدودیت‌های این تبعه ایرانی به طرز عجیبی تشدید شده است.

مهم ترینِ این محدودیت‌ها عبارت بودند از قطع تماس با خانواده، ادامه نگه داری در سلول انفرادی، عدم دسترسی به پزشک و مواردی مانند اینکه وی حتی به متن ترجمه شده رای دادگاه علیه خود هم دسترسی نداشته تا بتواند نسبت به آن اعتراض کند.

روز گذشته اما نوری پس از یک ماه قطع ارتباط کامل با خانواده، موفق شد کمتر از ۱۰ دقیقه با همسر خود صحبت کند.

او در این تماس کوتاه که با حضور مترجم و تحت کنترل‌ها و نظارت های شدید امنیتی برقرار شد، تاکید کرد فشارها بر وی تشدید شده و علاوه بر نگه داری در سلول انفرادی، تمام دست نوشته‌ها و کتاب‌های او را هم از سلول خارج کرده‌اند و او چند روزی است حتی از حق مطالعه هم محروم گردید.

حمید نوری همچنین در این تماس تاکید کرده ارتباط و دسترسی او به وکیل نیز به صورت کامل قطع شده و هیچگونه امکان ملاقات یا تماس با وکیل خود را ندارد.

این شرایط در حالی رقم می‌خورد که با احتساب درخواست خانواده نوری برای تمدید وقت اعتراض به رای اولیه دادگاه، او کمتر از ۲ هفته به پایان این وقت و ارائه لایحه اعتراضی فرصت دارد.

گفتنی است حمید نوری بر اساس ادعاهای واهی گروهک تروریستی منافقین از سال ۹۸ در کشور سوئد بازداشت و بیش از هزار روز است که در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

دادگاه سوئد چندی پیش برای او حکم حبس ابد صادر کرد. | منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها