کد خبر: 661519
تاریخ انتشار :

باهنر:

باید به فکر تأسیس مجلس دوم باشیم

باهنر معتقد است لازمه دموکراسی وجود چند حزب فراگیر، قدرتمند و صاحب متولی است در همین راستا باید به فکر تأسیس مجلس دوم باشیم.

باید به فکر تأسیس مجلس دوم باشیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدرضا باهنر در دیدار معاون دبیرکل و معاونین حزب خدمت که در ساختمان جامعه اسلامی مهندسین برگزار گردید با تسلیت اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و قبولی عزاداری ها با تاکید بر اینکه در ایران انتخابات حزبی نیست؛ خاطرنشان کرد : وقتی انتخابات در کشور حزبی نباشد بنابراین سیاسیون بیشتر به دنبال منافع حزب هستند و لذا برای آن هزینه ای نمی پردازند البته منظور بنده از هزینه آن باید و نبایدهایی است که وقتی فرد می گوید من عضو فلان حزب هستم باید رعایت کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه احزاب باید در کشور ضابطه مند باشند و افرادی نیز که در احزاب فعالیت می کنند باید با قواعد احزاب آشنا و آنرا بپذیرند ؛ تصریح نمود : متاسفانه در کشور ما ضابطه مندی جایی در احزاب ندارد.

باهنر با تاکید بر اینکه امروز در نبود و غیبت احزاب قوی، ضابطه مند و فراگیر باید برای آینده مردم سالاری دینی بیمناک بود؛ خاطرنشان کرد : ما در کشور حتما باید شاهد تحزب باشیم زیرا رای مردم بدون وجود احزاب واقعی ، رای پوپولیستی می شود لذا برای یک حکمرانی مطلوب اگر یک نقشه راهی وجود نداشته باشد این می شود که هر کسی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس می شود می آید ده ها و بلکه صدها شعار بدون فکر و مبنا می دهد و وقتی انتخاب شد دیگر به فکر پاسخگویی به مردم نیست و در نتیجه بعد از گذشت چند وقت مردم می گویند این هم که به شعارهایش عمل نکرد کاشکی ما به این رای نمی دادیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز مجلس شورای اسلامی به نمایندگانی نیاز دارد که بداند و بتواند اقتصاد سلامت ، اقتصاد فرهنگ و اقتصاد توسعه را طراحی ومدیریت نمایند ؛گفت : اگر بخواهیم امروز در بحث بودجه منابع را هزینه کنیم آیا نماینده ای که پزشک متخصص یا مهندس یاجامعه شناس است مسایل اقتصادی ،مدیریتی وحکمرانی را فراگرفته است تابتواند نقشه راه جمهوری اسلامی را در قوانین برنامه و بودجه ترسیم نماید… نمیتواند چرا که اصلا” علمی به نام حکمرانی مطلوب را فرا نگرفته است و تقصیری هم ندارد. بدین جهت این اشکالات در کشور ما بنیادی است در دانشگاه نمی توانیم حکمرانی کردن را آموزش دهیم ولی حزب جایی است که می توانیم در آن حکمران را آموزش و تربیت نماییم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با برشمردن تبیین دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی تا به امروز ؛ گفت : امروز با گذشت چهل و اندی سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی توانسته ایم در بیشتر شاخص های بین المللی مانند توسعه انسانی؛ رفاه ، پیشرفت های علمی ، سطح سواد ،سطح سلامت به رتبه های بالایی در جهان دست پیدا نماییم که به عنوان نمونه در حوزه بهداشت و سلامت امروز ما در آسیا با توجه به کشورهای توسعه یافته ای نظیر چین، تایوان، مالزی، سنگاپور و …. توانسته ایم به رتبه سوم در این حوزه دست یابیم البته با توجه به هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم های ناجوانمردانه ای که از شروع انقلاب تا به امروز از طرف غرب و به ویژه آمریکا به کشور ما تحمیل شده است.

باهنر با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند اصلاح بعضی از ساختارهای نظام هستیم؛ تصریح نمود: یعنی بعد از گذشت چهل و اندی سال از پیروزی انقلاب ما باید اشکالات گذشته خودمان را کاهش و نقاط قوت خودمان را افزایش دهیم و مهمترین اشکال این است که ما واقعا در بحث قانونگذاری ایرادات ساختاری داریم چراکه خواستگاه تمامی مجالسی که تا به امروز در کشور ما شکل گرفته، منطقه ای، قومی، جنسیتی و حزبی بوده است و فکر و هدف اغلب نمایندگانی که به مجلس می روند رسیدن به مباحث قومیتی و صنفی خودشان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه کشوری که اساس آن مردم سالاری دینی است را نمی توان با یک مجلس اداره نمود؛ خاطرنشان کرد: بنده با ضرس قاطع اعلام می کنم که ما باید در کشور دو مجلس داشته باشیم امروز شما ملاحظه نمایید منافع ملی ما در مجلس متولی ندارد برای نمومه امام خامنه ای بیش از ده سال است که بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند و دارند اما این رویکرد در مجلس و دولت ما شکل نمی گیرد چرا؟ به دلیل اینکه یکی از اشکالات ساختاری مجلس ما این است که بیشتر نمایندگان به دنبال منافع منطقه ای خودشان هستند و به منافع ملی کمتر توجه می کنند و همین عامل باعث شده است تا منافع ملی ما در مجلس و دولت صاحب نداشته باشد بنابراین ما نیازمند دو مجلس هستیم یک مجلس که فقط مسئول منافع ملی باشد و یک مجلس هم مجلس عمومی است مثل همین مجلس فعلی که نمایندگان به دنبال منافع منطقه ای خودشان باشند .

باهنر در پایان با تاکید دوباره بر اینکه انتخابات و مردم سالاری دینی ما باید متکی بر آرای حزبی باشد، گفت : لازمه دموکراسی وجود جند حزب فراگیر، قدرتمند و صاحب متولی است انتخابات اگر حزبی نباشد ۲۹۰ نماینده بعد از کلی جنجال وارد مجلس می شوند اما شناختی از مواضع و سلایق یکدیگر ندارند و تازه می خواهند با هم آشنا شوند چرا؟ چون از کانال یک ساختار حزبی وارد مجلس نشده اند و به قول مرحوم پرورش تا نمایندگان بیایند اسم و آدرس خیابان های تهران را یاد بگیرند دوره نمایندگی آنها تمام شده است؟ | منبع: بهارستان آنلاین

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها