کد خبر: 661566
تاریخ انتشار :

مشاور تیم مذاکره کننده ایران:

متن توافق تقریبا آماده است | مشکل مثل همیشه مشخص است

مشاور تیم مذاکره کننده ایران در واکنش به توئیت خبرنگار المانیتور درباره دلیل تعلل دولت بایدن، ضمن انتقاد از سیاست های آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران تاکید کرد که «حالا که متن {پیش نویس توافق} تقریبا آماده است آمریکا دوباره تلاش می کند تا با واکنش های اخیرش زمان بخرد.»

متن توافق تقریبا آماده است | مشکل مثل همیشه مشخص است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین، در توئیتی نوشت: «مشکل همیشه آمریکا بوده است. اوباما توافق را نقض کرد، ترامپ آن را پاره کرد و بایدن هم به سیاست های ترامپ ادامه می دهد.

از زمان شروع دوباره مذاکرات، تیم بایدن زمان را تلف کرده است. حالا که متن { پیش نویس توافق} تقریبا آماده است آمریکا دوباره تلاش می کند تا با واکنش های اخیرش زمان بخرد.»

مرندی  در واقع این توئیت را در واکنش به بخشی از رشته توئیت «لورا روزن» کارشناس مسائل هسته ای ایران و خبرنگار المانیتور نوشت.

در توئیت لورا روزن درباره دلیل واکنش های اخیر آمریکا و تعلل در مذاکرات وین آمده: « آن طور که من فهمیده ام، دولت بایدن هیچ تمایلی برای بحث درباره احیای برجام در کنگره ، قبل از انتخابات میان دوره ای ندارد.»

این خبرنگار آمریکایی ضمن آنکه دلیل این رویکرد بایدن را آخرین واکنش ایران عنوان کرده که چشم انداز یک پیشرفت سریع را از بین برده است، در ادامه رشته توئیت خود نوشت: «اروپایی ها ناامیدترین هستند و به نظر می رسد اسرائیلی ها از هرگونه تاخیر در احیای توافق، به عنوان فرصتی برای تحقق نیافتن آن، استقبال می کنند.»

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها