کد خبر: 661580
تاریخ انتشار :

اوکراین مسئولیت حملات ماه اوت به چند پایگاه در کریمه را بر عهده گرفت

ارتش اوکراین مسئولیت حملات موشکی را که ماه گذشته میلادی علیه چند پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه انجام شد، بر عهده گرفت.

اوکراین مسئولیت حملات ماه اوت به چند پایگاه در کریمه را بر عهده گرفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نوشته پایگاه شبکه الجزیره، فرمانده کل ارتش اوکراین مسئولیت سری حملاتی را که ماه گذشته میلادی علیه چند پایگاه هوایی روسیه واقع در شبه جزیره کریمه از جمله تاسیسات نظامی "ساکی" انجام شدند، برعهده گرفت.  

والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین در مقاله‌ای که به طور مشترک با میخایلو زابرودسکی، قانونگذار اوکراینی نوشته و در خبرگزاری اوکرینفورم منتشر ساخت، اذعان کرد این حملات با موشک یا راکت انجام شده اما توضیح بیشتری در مورد آنها نداد.

اوکراین تا کنون تنها به دست داشتنش در وقوع چند انفجار در شبه جزیره کریمه اشاره کرده بود و یک مقام ارشد اوکراین بدون افشای نامش به خبرگزاری رویترز گفت، انفجارهای ایجاد شده در این پایگاه هوایی کار "خرابکارهای اوکراینی" بوده است.

زالوژنی و زابرودسکی در مطلب مشترکشان در خصوص "تلاشهای موفقیت آمیز نیروهای مسلح اوکراین برای منتقل ساختن فیزیکی جنگ به کریمه" صحبت کرده و آن را پاسخ اوکراین به آنچه که استراتژی مسکو در "دور ساختن" جنگ از شهروندان روس خواندند، دانستند.

در این مقاله نوشته شده است: "ما درباره سری حملات راکتی موفقیت آمیز علیه پایگاه‌های هوایی دشمن در شبه جزیره کریمه و اول از همه فرودگاه ساکی صحبت می‌کنیم."

این نویسندگان در پاورقی این مطلب تصریح کردند، حمله علیه تاسیسات ساکی یک "حمله مرکب" بوده که در تاریخ ۹ اوت به وقوع پیوسته و باعث "از کار افتادن" ۱۰ جنگنده روس شد.

وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام داشت، در این پایگاه انفجار مهمات هواپیما به دلیل غفلت رخ داده است.

مقامات شبه جزیره کریمه گفتند که در این انفجار یک نفر کشته شده و چند تن دیگر زخمی شدند.

در صورتی که نیروهای اوکراینی واقعا به پایگاه ساکی حمله کرده باشند، این اولین حمله مهم شناخته شده علیه یک تاسیسات ارتش روسیه در شبه جزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ به خود الحاق کرد، به حساب می‌آید.

در ماه ژوئیه یک مقر ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه در بند سواستوپل شبه جزیره کریمه هدف یک انفجار کوچک قرار گرفته که متعاقب آن خرابکاران اوکراینی به عنوان مقصران آن اعلام شدند.

روسیه پیشتر به اوکراین هشدار داده بود که دست زدن به حمله علیه کریمه، حملات تلافی جویانه گسترده  از جمله حملات علیه "مراکز تصمیم گیری" در کی‌یف را موجب می‌شود.

پایگاه ساکی از سوی جنگنده‌های روسی برای اجرای حملات علیه نواحی جنوب اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین به دنبال انفجارهای رخ داده در پایگاه ساکی، چندین انفجار که ظن رخ دادن آنها در محل یک انبار مهمات روسیه وجود دارد، روستای مایسکویه در کریمه را در ۱۶ اوت لرزاند. ارتش اوکراین ویدئویی از این انفجارها منتشر کرد. روسیه گفت که این انفجارها "حاصل خرابکاری" بوده است و مقصر این انفجارها را دقیقا مشخص نکرد.

کریمه با منطقه خرسون در جنوب اوکراین که از سوی نیروهای روسیه تحت کنترل در آمده، هم مرز است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها