کد خبر: 661630
تاریخ انتشار :

اسرار سیاه خاندان‌ سلطنتی انگلیس/ از ماجرای ربودن دو کودک تا نبش قبر رئیس جمهور

سلطنت‌ هزاران سال است که با ساختار سیاسی انگلستان عجین شده است. بریتانیایی ها چه در زمان بریتون ها، چه در زمان هجوم اقوام نورث و چه در دوران جدید هرگز از نظام پادشاهی دور نشده اند.

اسرار سیاه خاندان‌ سلطنتی انگلیس/ از ماجرای ربودن دو کودک تا نبش قبر رئیس جمهور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر فوری نوشت: ملکه الیزابت دوم بعد از چند ده سال سلطنت بالاخره از دنیا رفت تا تاریخ بریتانیا وارد دوره جدیدی شود. دوره‌ای که ممکن است فراز و نشیب های زیادی داشته باشد و سلطنت‌ آرام و مستحکم وارثان الیزابت را به لرزه در بیاورد.

سلطنت‌ هزاران سال است که با ساختار سیاسی انگلستان عجین شده است. بریتانیایی ها چه در زمان بریتون ها، چه در زمان هجوم اقوام نورث و چه در دوران جدید هرگز از نظام پادشاهی دور نشده اند. سلطنت‌ برای انگلیسی ها چوب خیمه ای است که سراسر بریتانیا را متحد نگه می دارد. حتی نویسندگان و فیلسوفان بزرگی چون جان لاک، بنتهام و دیوید هیوم نیز این ساختار را تایید کرده و تلاش نکردند آن را در آثار تئوریک خود تغییر دهند.

*** چرا انگلیسی ها به سلطنت‌ وفادارند؟

یکی از علت هایی که انگلیسی ها نظام سلطنتی را به جمهوری ترجیح می دهند، تجربه تلخ آنان از جمهوری است. انگلیسی ها تنها یک دوره کوتاه جمهوری را تجربه کرده اند. ویلیام کرامول اولین و آخرین رئیس جمهور بریتانیا بود. او در قرن هفدهم به همراه مخالفان علیه پادشاه‌ انگلستان یعنی چارلز اول شورید و بعد از اعدام او به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. با این حال، کرامول در طول حکومتش (که شباهتی هم به جمهوری کنونی نداشت و بیشتر نوعی دیکتاتوری بود) چنان به مردم فشار آورد که بلافاصله بعد از مرگش، مجددا نظام سلطنت‌ روی کار آمد و تا امروز نیز برقرار است. لازم به ذکر است که‌ پس از مرگ کرامول و در پی بازگشت سلطنت به انگلستان، وی نبش قبر گردید و سر از بدنش جدا شد. سر او بر سر میله‌ای گذاشته‌شد و بر فراز کاخ وست‌مینستر قرارگرفت.

*** خاندان سلطنتی انگلستان را بشناسید

ملکه الیزابت دوم از اعضاء خاندان‌ وینزر است که ریشه ای آلمانی دارند. او همچنین یکی از تاج گذاران قوم‌ نورمن ها است. پیش از او، بیش از ۶۰ پادشاه‌ یا ملکه از این قوم که نژادی نورث دارند در بریتانیا تاج گذاری کرده اند. اولین پادشاه‌ انگلستان از این قوم، ویلیام فاتح است که در قرن ۱۱ میلادی و بعد از شکست اقوام مختلف و مدعیانی چون هارولد و ادگار آتلینگ توانست به سلطنت‌ رسیده و یکی از پردوام ترین خاندان های سلطنتی را بنیان بگذارد.

در خاندان سلطنتی انگلستان رسم کهن انتقال قدرت به مرد وجود ندارد. در این خانواده قدرت به بزرگترین فرزند شاه و ملکه انتقال می یابد. اگر این فرزند قوانین انتقال قدرت را زیر پا نگذارد تاج بر سر می گذارد و اگر پسر باشد پادشاه‌ و اگر دختر باشد ملکه می شود.

*** ملکه الیزابت چگونه به قدرت رسید؟

زمانی که ملکه الیزابت دوم به دنیا آمد هیچ کس گمان نمی کرد او به سلطنت‌ برسد چرا که حداقل سه عضو برتر از او وجود داشتند. در زمان تولد او جورج پنجم (پدربزرگ الیزابت) پادشاه‌ بود. ولیعهد او ادوارد هشتم، عموی الیزابت بود که به علت ازدواج با یک زن معمولی که عضو خاندان سلطنتی نبود از این خاندان اخراج و مقامش را به برادر کوچکترش، جورج ششم داد. جورج ششم پدر الیزابت بود و بعد از مرگ پدرش به سلطنت‌ رسید و تا سال ۱۹۵۲ پادشاه‌ بود. بعد از فوت او، الیزابت دوم تاج گذاری کرد و تا سال ۲۰۲۲ به حکومت ادامه داد.

*** چرا هر روز یک عضو‌ خاندان سلطنتی از آن خارج می‌شود؟

خاندان سلطنتی انگلستان پر از آداب و رسوم عجیب و سخت گیرانه است. عضویت در این خاندان به حدی سخت است که بسیاری ترجیح داده اند که از عضویت در این خانواده کناره گیری کرده و در دنیایی آزاد زندگی کنند. عدم شرکت در مباحث سیاسی، عدم شرکت در  مسائل سیاسی و رای گیری، عدم پوشیدن لباس های ورزشی و پوشش هایی مانند ساپورت، عدم لاک روشن زدن برای خانم ها، عدم سلفی گرفتن، همراهی اجباری همیشگی یک لباس مشکی برای شرکت در مراسم های عزاداری ناگهانی، عدم مصرف جگر و صدف و برخی خوراکی های دیگر، عدم بغل کردن افراد غیر سلطنتی، رعایت ساعت خواب و صرف غذا و ... همه و همه قوانین عجیبی هستند که اعضاء خاندان‌ سلطنتی باید آنها را رعایت کنند.

*** جنایت های خاندان سلطنتی انگلستان کدامند؟

با وجود ظواهر زیبا اما باید دانست که در دل خاندان سلطنتی انگلستان فساد زیادی نهفته است. جنایت های زیادی در خاندان سلطنتی انگلستان به وقوع پیوسته که آنها را بدنام کرده است. مرگ مشکوک پرنسس دایانا، همسر شاه چارلز دوم (پادشاه‌ جدید انگلستان) یکی از آخرین نمونه ها از این بدنامی ها است. مرگ مشکوک امی رابسارت به دست ملکه الیزابت اول به علت علاقه اش به همسر امی یکی دیگر از این جنایت ها است. اما شاید بزرگترین جنایت خاندان سلطنتی انگلستان به دوران پادشاهی ریچارد سوم بازگردد. او بعد از غصب سلطنت‌ برادرش، دو فرزند خردسال او یعنی ادوارد پنجم و ریچارد را ربود و به زندان فرستاد. اما بعد از مرگ ریچارد سوم توسط ریچموند هیچ اثری از این دو کودک پیدا نشد. پیدا کردن جسد این دو کودک هنوز هم مورد بحث مورخان است. برخی بر آنند که این دو کودک نه توسط ریچارد سوم بلکه توسط خود ریچموند به قتل رسیده اند تا مانعی برای قدرت او نباشند‌.

به جز این، کشتار مردم کشورهای مختلف، استعمار آنها و غارت اموالشان، سرکوب مخالفان داخل بریتانیا و خارج از آن و حمله نظامی به کشورهای مختلف همه و همه اقدامات وحشیانه ای هستند که یا مستقیما توسط خاندان سلطنتی طراحی و اجرا شده یا مورد تایید آنان بوده اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها