کد خبر: 661762
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با مصطفی هاشمی‌طبا

مخالفان هم جای رئیسی بودند همین کارها را می‌کردند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نه کارهای دولت، آینده کشور را تأمین می کند و نه مخالفان دولت حرفی برای گرفتن دارند.

مخالفان هم جای رئیسی بودند همین کارها را می‌کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: این روزها منتقدان و حامیان دولت با دو زاویه نگاه کاملا متناقض به وضعیت کشور می نگرند. دولت و هوادارانش دستاوردهای یک سال اخیر را چشمگیر و مثال زدنی توصیف می کنند،‌ در حالیکه منتقدان بر این باور هستند که عدم تصمیم گیری دولت رئیسی در موضوعات مختلف کشور را در وضعیت تعلیق و حتی عقبگرد قرار داده است.

مصطفی هاشمی طبا در گفتگو با نامه‌نیوز درباره اختلاف دیدگاه منتقدان و حامیان در توصیف عملکرد دولت رئیسی گفت: مشکلات اصلی کشور سر جایش باقیمانده و رفع نشده است. یعنی تحریم هستیم، نفت نمی توانیم بفروشیم یا اگر می فروشیم ارزان تحویل مشتری می دهیم، همچنان مشکلات بانکی داریم بنابراین همه معاملات 20 درصد گرانتر برای ما تمام می شود.

وی افزود: فرض می کنیم دولت کارهای زیادی انجام داده است اما نه کارهای دولت، آینده کشور را تأمین می کند و نه مخالفان دولت حرفی برای گرفتن دارند. مخالفان دولت هم اگر امروز جای آقای رئیسی بودند نهایتا همین کارهای او را انجام می دادند؛ همان طور که دیدیم آقای روحانی چه کار می کرد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه منتقدان و حامیان دولت آدرس اشتباه می دهند، اظهار کرد:‌ امروز کشور دچار مشکلات اساسی و زیربنایی همچون اسراف، اتلاف منابع و تخریب زیستگاه‌ها و محیط زیست است اما هیچ کدام اینها مورد توجه قرار نمی گیرند. باید برای امور کشور اولویت قائل شد اما دولت اولویت بندی ندارد. فقط دیدگاهش آن است که در هر موضوعی یک کاری انجام دهد، مثال بارزش هم این است که مردم را به لب مرز می کشانند اما عدم برنامه ریزی برای خدمات رسانی مناسب باعث آزار و اذیت مردم می شود.

وی ادامه داد:‌ فارغ از همه مسائل، فرض می گیریم نعل به نعل حرف های آقای رئیسی درست باشد اما اصل قضیه فراموش شده است و آن نگه داشتن سرزمین ایران است. آقای وزیر جهادکشاورزی می گوید «اگر با این روش آبخیزداری انجام دهیم 90 سال طول می کشد تا منابع آبی ترمیم شوند» اما این کار باید ظرف 3 تا 5 سال آینده به انجام برسد وگرنه هر سال اوضاع خشکسالی،‌ فرونشست زمین، بی آبی و کاهش ظرفیت کشاورزی در کشور بدتر می شود که نهایتا نابودی تمدن ایران را به دنبال خواهد داشت.

هاشمی طبا با بیان اینکه گرفتاری در کشور زیاد داریم، یادآور شد: امروز مردم ناراضی هستند و مهاجرت می کنند، این مسئله کاهش ثروت مملکت را در پی دارد. معتقدم حل خیلی از این مسائل به برجام ربطی ندارد اما آنها را هم انجام نمی دهیم. در قضیه برجام نیز این طور نیست که هرچه ما بگوییم آمریکایی ها و اروپایی ها قبول کنند، مگر وقتی آمریکا از برجام بیرون رفت توانستیم جلویش را بگیریم بنابراین الان هم نمی توانیم افسارش را بگیریم و آن را به برجام بازگردانیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها