کد خبر: 661818
تاریخ انتشار :

واکنش ایران به موکول شدن مذاکرات به بعد از انتخابات آمریکا

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره موکول شدن مذاکرات به بعد از انتخابات کنگره در آمریکا گفت: تا این لحظه چنین درخواستی را دریافت نکرده‌ایم. او همچنین د پاسخ به سوال دیگری گفت: این‌که اروپا چرا به رغم نیاز به انرژی و نیاز مردمشان به شرایط بهتر مایل نیستند از ظرفیت‌های انرژی ایران برای تامین بخشی از نیاز مردمشان استفاده کنند باید از دولتمردان اروپایی پرسید.

واکنش ایران به موکول شدن مذاکرات به بعد از انتخابات آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۲‍۱ شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره موکول شدن مذاکرات به بعد از انتخابات کنگره در آمریکا گفت: تا این لحظه چنین درخواستی را دریافت نکرده‌ایم.

کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره نیاز اروپا به انرژی و صدور بیانیه سه کشور اروپایی و پاسخ ایران بیان کرد: این‌که اروپا چرا به رغم نیاز به انرژی و نیاز مردمشان به شرایط بهتر مایل نیستند از ظرفیت‌های انرژی ایران برای تامین بخشی از نیاز مردمشان استفاده کنند باید از دولتمردان اروپایی پرسید.

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: این اقدام سه کشور اروپایی نادرست و نسنجیده در یک زمان نادرست بود و ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود. ایران در روند مذاکرات جاری همه تلاش خودش را به خرج داد که مبتکرانه و سازنده عمل کرده و مسیر را به سمت انجام توافق باز کند. توافق یک مسیر دو طرفه است و انتظار این بود طرف‌های مذاکره در این مسیر سازنده عمل کنند.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها