کد خبر: 661847
تاریخ انتشار :

زلنسکی:

دیگر خواستار مذاکره با روسیه نیستم

رئیس جمهور اوکراین با اذعان به اینکه روسیه کشوری بزرگ است که مجبور هستند به‌عنوان همسایه با آن رفتار کنند، اما گفت که دیگر خواستار مذاکره با مسکو نیست.

دیگر خواستار مذاکره با روسیه نیستم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با وجود اینکه «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در هفته‌های آغازین عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، ملتمسانه درخواست مذاکره با مسکو را داشت، اما اکنون با کمک‌های نظامی بی‌رویه کشورهای غربی، موضع مذاکره را کنار گذاشته است.

زلنسکی شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» در پاسخ به سوالی درباره احتمال مذاکره با روسیه، گفت: «امروز، خیر! من با کسانی که ضرب‌الاجل مطرح می‌کنند، صحبت نخواهم کرد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این مصاحبه، وی اما در اظهاراتی محتاطانه برای جلوگیری از خشم مسکو، اذعان کرد: «روسیه کشور همسایه ما و با جمعیت بسیار زیادی است که لازم است بتوانیم به‌عنوان همسایه کنار یکدیگر زندگی کنیم».

با این حال، «مارک کیمیت» معاون سابق فرماندهی ارتش آمریکا به با هشدار درباره احتمال کاهش کمک‌های نظامی به اوکراین گفت که رئیس جمهور این کشور بهتر است که همین الان و نه بعدا، مذاکرات با روسیه را آغاز کند.

زلنسکی پیش از این نیز ادعا کرده بود که نیروهای مسلح این کشور توانسته‌اند در جریان عملیات ضدحمله خود، بر مناطق گسترده‌ای در استان خارکیف مسلط شوند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین پیشتر گفته بود که روسیه آماده مذاکره بوده و می‌خواهد بحران اوکراین را از طریق دیپلماسی با شرایط مد نظر خود حل کند.

درگیری‌های روسیه و اوکراین از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ با آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس آغاز شد و اکنون با گذشت حدود ۲۰۰ روز همچنان ادامه دارد. مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که این کشور به دنبال تامین منافع امنیتی خود، خلع سلاح اوکراین، نازی زدایی این کشور و تضمین درباره عدم عضویت اوکراین در ناتو است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها