کد خبر: 661896
تاریخ انتشار :

تشکر اسرائیل از آلبانی بابت قطع روابط با ایران !

فارس/ معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با وزیر خارجه آلبانی از این کشور بابت قطع روابط دیپلماتیک با ایران تشکر و قدردانی کرد.

تشکر اسرائیل از آلبانی بابت قطع روابط با ایران !
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«عیدان رول» معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه آلبانی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

شبکه «آی۲۴»، بامداد امروز (سه‌شنبه)، به نقل از وبگاه «والا نیوز» گزارش داد که معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس «دیپلماسی زنان» که اخیرا در مقر وزارت امور خارجه آلمان برگزار شده است، با وزیر امور خارجه آلبانی درباره قطع روابط با ایران گفت‌وگو کرده است.

طبق این گزارش، نماینده رژیم صهیونیستی در این نشست از آلبانی بابت قطع روابط دیپلماتیک با ایران تشکر کرده است.

والا نیوز همچنین اضافه کرد که تل‌آویو به تیرانا پیشنهاد کرده است که می‌تواند به آلبانی در برابر حملات سایبری ایران کمک کند.

دولت آلبانی روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه ایران را به حمله سایبری به زیرساخت‌های خود متهم کرد. تیرانا با اعلام قطع روابط سیاسی با ایران، به دیپلمات‌های ایرانی مهلت داد تا ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند. وزارت امور خارجه ایران این اقدام دولت آلبانی را محکوم کرد.  

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام دولت آلبانی و با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌ شده از سوی این دولت علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با کشورمان بر اساس چنین ادعاهای بی پایه‌ای را اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی خواند.

در بیانیه وزارت امور خارجه با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضای سایبری در مجامع چندجانبه و بین‌المللی در راستای تدوین ضوابط و قاعده‌مند کردن این حوزه، تأکید شد: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی خود، هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی سایر کشورها را مردود و محکوم می‌شمرد.»

آلبانی در سال ۱۳۹۷ نیز اقدام به اخراج دو دیپلمات ایرانی از جمله «غلامحسین محمدنیا» سفیر ایران در تیرانا به اتهام واهی به خطر انداختن امنیت این کشور کرده بود. از آن زمان به بعد، سفارت ایران در آلبانی در سطح کاردار اداره می‌شد.

ساعتی بعد از مخابره ادعای تیرانا علیه ایران، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای به حمایت از اتهامات ضد ایرانی آلبانی پرداخت و اعلام کرد: «ایالات متحده به شدت حمله سایبری ایران به آلبانی، متحد ما در ناتو را محکوم می‌کند.»

آلبانی میزبان حدود دو هزار عضو گروهک تروریستی منافقین است که پس از برچیده شدن اردوگاه‌‌هایشان در عراق، به آلبانی منتقل شده و در این کشور حضور دارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها