کد خبر: 661928
تاریخ انتشار :

خبر خوش برای خریدارن مسکن ملی | اقساط مسکن ملی کاهش یافت

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس نباید اقساط نهضت ملی مسکن بیشتر از ۲ میلیون تومان باشد.

خبر خوش برای خریدارن مسکن ملی | اقساط مسکن ملی کاهش یافت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

اقبال شاکری گفت: در حوزه خرید و اجاره مسکن مشکلاتی وجود دارد و با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شوک شدیدی وارد بازار مسکن می‌شود، اما به شرطی که نتیجه ساخت این واحد‌ها مسکن‌های با قیمت مناسب و برای دهک‌های پایین جامعه باشد.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس واحد‌های نهضت ملی مسکن باید با قیمت‌ها مناسب و متناسب با دهک‌های پایین جامعه که قدرت خرید پایین تری دارند تهیه شود. از سوی دیگر باید برنامه ریزی به گونه‌ای باید باشد که میزان آورده متقاضیان پایین و اقساط تسهیلات این واحد‌ها هم بیش از ۲ میلیون تومان نباشد.

او می‌گوید: تهیه مسکن به هر شکلی تامین شود می‌تواند بر بازار مسکن اثر گذار باشد، اما نباید برای این ۴ میلیون واحد مسکونی میزان آورده متقاضیان بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باشد. از سوی دیگر اقساط این واحد‌ها هم نباید بیش از ۲ میلیون تومان باشد.

شاکری گفت: وزارت راه و شهرسازی، دولت باید این برنامه ریزی را به گونه‌ای انجام دهد که واحد‌ها بدست افراد فاقد مسکن برسد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر واگذاری زمین به مردم برای ساخت ویلا و خانه‌های یک طبقه تا سه طبقه گفت: در بافت‌های فرسوده ظرفیت احداث سه واحد مسکونی در هر پلاک وجود دارد.

پس از برگزاری جلسه شورای عالی مسکن با حضور وزرای کشور، راه و شهرسازی، نیرو، نفت، جهاد کشاورزی و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و همچنین مسئولان دستگاه های مربوطه برگزار شد که به بررسی برنامه‌های تامین مالی مسکن برای دهک‌های کم‌درآمد و متوسط پرداخته شد، امروز رستم قاسمی ـ وزیر  راه و شهرسازی، نشستی را به صورت ویدئوکنفرانس با معاونان و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور برگزار کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها