کد خبر: 662093
تاریخ انتشار :

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به ماجرای فوت مهسا امینی

ایسنا/ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از دستگاه‌های ذیربط خواست تا تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد علت فوت مهسا امینی با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به ماجرای فوت مهسا امینی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با عرض تسلیت به خانواده خانم مهسا امینی، از دستگاه‌های ذیربط خواست تا تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد علت فوت این دختر جوان با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه چندین واحد قضایی و غیر قضایی دستوراتی را برای تحقیق و بررسی صادر کرده‌اند و تیم‌های ویژه و تخصصی نیز تشکیل شده است، تاکید کرد تحقیقات و اعلام نتایج نباید مشمول مرور زمان شود و فرآیند طولانی را طی نماید.

وی همچنین از مسئولین قضایی ذیربط درخواست کرد تا چنانچه قصور یا تقصیری در این پرونده مشاهده شد، با مسببان و عوامل و مرتکبان این وضعیت، برخورد قانونی فوری صورت پذیرد.

غریب‌آبادی تصریح کرد: ستاد حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق اولیه و بنیادین تمامی شهروندان مطابق با اصول قانون اساسی از سوی تمامی نهادها و سازمان‌های کشور، نقض احتمالی حقوق بشر این شهروند ایرانی را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها