کد خبر: 662178
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز» با جلال میرزایی

ادامه رویه گشت‌ ارشاد بحران‌ساز است

جلال میرزایی از منتقدان رویکرد فعلی گشت‌های ارشاد بوده و معتقد است که ادامه این رویه نه تنها کمکی به اعتلای فرهنگی جامعه نمی‌کند، موجب بروز بحران‌های اساسی نیز خواهد شد.

ادامه رویه گشت‌ ارشاد بحران‌ساز است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز، مهسا امینی دیگر برنمی‌گردد و داغی که خانواده او و همه ایرانیانی که در پی ماجرای اخیر متاثر شدند، به این سادگی التیام نمی‌یابد. تفکر در رویکرد گشت‌های ارشاد و سیاست‌های غلطی که در این زمینه وجود دارد اما می‌تواند مقدمات برخی اصلاحات و تغییرات لازم را آفریده و زمینه جلوگیری از اتفاقات مشابه را ایجاد کند.

جلال میرزایی، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به همین نکته به «نامه نیوز» گفت: «چه آن زمانی که گشت ارشاد با یک دختر خانم مواجه و او را به زور داخل ماشین کرد، چه وقتی که مادر یک دختر التماس می‌کرد فرزندش را نبرند و چه دیگر مواردی که تا الان از برخوردهای گشت ارشاد منتشر شده و حتی این مورد آخر؛ دیده‌ایم که نخبگان، دانشگاهیان، هنرمندان و ورزشکارارن، فعالان سیاسی و فعالان مذهبی زیادی نسبت به این رویه و روش اعتراض کرده و آن را نپسندیده و خواهان تجدید نشر شده‌اند».

وی افزود: «متاسفانه ما به جای توجه به حرف این‌ها که علی رغم همه اختلاف نظرهایشان با سیاست‌های حاکم در دلسوزی آنان برای کشور تردیدی نیست؛ توجه کنیم، رویه مبتنی بر لجبازی را پیش گرفته‌ایم!»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «به نظر می‌رسد که برخی مراکز تصمیم گیری و شخصیت‌های نزدیک به حاکمیت به جای شنیدن این اعتراضات و نقطه نظراتی که منتقدان دلسوز بیان می‌کنند، رویه مبتنی بر لجبازی داشته و فرصت اصلاح برخی از روش‌ها و رفتارها را از دست می‌دهند. در همین چند روز اخیر و بعد از حادثه برای خانم امینی که با به میدان آمدن طیف وسیعی از نخبگان و چهره‌ها همراه بود، شاهد بودیم که برخی رسانه‌ها و افراد نزدیک به مراکز تصمیم‌گیری بار دیگر بر رویه قبلی خود پافشاری می‌کنند و مدام حرف‌هایی می‌زنند مبنی بر اینکه منتقدان همراهی با دشمن کرده، ستون پنجم هستند، فرصت طلب هستند و کارنامه بدی داشتند و ... . یعنی مثل قبل بدون توجه به انتقادات برخورد سلبی می‌کنند».

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه «به نظر می‌رسد که رویه قبلی در حال تکرار است و اراده‌ای برای تغییر سیاست‌ها و توجه به بازخوردهای منفی وجود ندارد» گفت: «اینجاست که باید نگران بود. اگر دقت کنیم، با هر اشتباهی که گشت ارشاد مرتکب شده، بخش بیشتری از جامعه عصبانی شده و واکنش منفی نشان داده است لذا الان فرصتی برای توجه، بازنگری و اصلاح سیاست‌های اشتباه است. طبیعتا ادامه این روند کمکی به اعتلای فرهنگی کشور نکرده و حتی کشور را با چالش‌های سیاسی و بحران مشروعیت مواجه می‌کند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها