کد خبر: 662493
تاریخ انتشار :

امام جمعه کرج: انتقاد باید از طریق قانونی پیگیری شود

امام جمعه کرج گفت: اگر کسی بخواهد امنیت را از بین ببرد و بی‌ثباتی در جامعه به وجود بیاورد به ملت خیانت کرده است؛ بر همین اساس اگر انتقادی بر برخی موسسات وجود دارد باید از طریق قانونی پیگیری شود.

امام جمعه کرج: انتقاد باید از طریق قانونی پیگیری شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی  در خطبه‌های نماز جمعه یکم مهرماه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: انقلاب ملت ایران صرفا شکست یک  نظام وابسته و فاسد و یک ضربه مقطعی به آمریکا و استکبار نبود، بلکه تهدید نظام امپراطوری سلطه بود و مستکبران غرب و شرق با درک عمق این تهدید جنگ را با تحریک و تشویق صدام بر ملت ایران تحمل کرد و این امپراطوری ضربه خورده است.

وی افزود: این امپراطوری با جمع کردن تمام عده خود دوباره به میدان آمده و هم فشار اقتصادی و هم مشکلات سیاسی به وجود می‌آورد و هم در مسائل فرهنگی و اجتماعی خلل ایجاد می‌کند.

حسینی همدانی تصریح کرد: دشمن صحنه جنگ را عوض کرده و انواع فتنه‌ها را در طول این سال‌ها انجام داده تا به نابودی ایران برسد و البته مردم ماهم در این کوره انقلاب پخته‌تر  شده‌اند و می‌توانند تصمیمات درست بگیرند و از کیان خود و دین و انقلابشان دفاع کنند.

وی ادامه داد: امروزه دشمن می‌خواهد مقاومت مردم را با جنگ نرم و تصرف در افکار و عقاید و روایت های نادرست و انحرافی با مارپیچ سکوت و در برابر هم قرار دادن مردم و با بی اعتبار کردن قانون رسمی و دستگاه‌های قانونی و با از بین بردن امنیت کشور به زانو در بیاورد.

امام جمعه کرج توضیح داد: مردم ایران تربیت شده مکتب اهل بیت هستند و با صبوری خویشتن داری و نصیحت می‌کنند اما اگر ببینند  مسئله فقط انتقاد و خیرخواهی نیست و می‌خواهند آرامش مردم کشور را به هم بزنند  حماسه ۹ دی و امسال آن را دوباره تکرار خواهند کرد.

وی افزود: حفظ امنیت جامعه و مردم از اهم واجبات است و اگر کسی بخواهد این امنیت را از بین ببرد و بی ثباتی در جامعه به وجود بیاورد به ملت خیانت کرده است؛ بر همین اساس اگر انتقادی بر اشکالات برخی موسسات دارد باید از طریق قانونی پیگیری شود و نقص ها باید از بین برود نه اصل مطلب و در معرکه‌ای که را افتاده نباید به نفع دشمن حرکت کرد.

حسینی همدانی درخصوص مسئله حجاب و عفاف زنان اظهار کرد: فرصت طلبان و ضد انقلابان باید بدانند که اصل احکام الهی و ارزش‌های دینی، از قرآن و آموزه‌های مکتب اهل بیت برای استقلال خون عزازانمان را داده ایم و از اصول دینی خود کوتاه نمی آییم.

وی ادامه داد: مزدورانی که جامعه ایران را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید ۸۰ میلیون ایرانی حجاب نمی‌خواهند پس جمعیت میلیونی که با حجاب بیرون می‌آیند و از ارزش‌های دینی دفاع می‌کنند چه می‌شوند؟!

امام جمعه گفت: برخی از افرادی که در جبهه حق قرار دارند مراقب باشند در میدان دشمن بازی نکنند و موضعی نگیرند که جبهه دشمن را تقویت کنند؛ چراکه مشکل دشمن مسئله حجاب نیست بلکه مشکلشان اصل نظام است.

وی افزود: تلاش دشمنان نا امن سازی و تنش آفرینی در داخل و خارج از کشور است و با کوچک ترین مسئله ای بلوا راه می اندازند بنابراین مردم باید در این زمینه بصیر باشند و دستگاه دیپلماسی هوشیارانه عمل کند و مسائل را با حساسیت دنبال کند تا ثبات منطقه به هم نخورد.

در انتها پس از اتمام نماز جمعه مردم برای محکومیت رفتار هنجارشکنان در وقایع اخیر و برای حفظ وحدت و همبستگی جمع شدند و تظاهرات کردند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها