کد خبر: 662694
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

موقعیت مذاکرات

مذاکرات هسته‌ای و تلاش‌ها برای احیای برجام انگار به جاهای خوبی نرسیده و حتی سفر نیویورک و حضور تیم دیپلماسی به همراه رئیسی هم فایده چندانی نداشته است.

موقعیت مذاکرات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز، به نظر می‌رسد که مذاکرات هسته‌ای بار دیگر در بن‌بست قرار گرفته است و فعلا قرار نیست که خبری از رفع تحریم یا بهبود شرایط اقتصادی بشنویم. شاهدش نیز اظهارات اخیر ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا است که در نشستی خبری با طرح اظهاراتی مداخله جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران، سعی کرده که مثل همیشه ایران را مقصر وضعیت فعلی مذاکرات جلوه دهد. او گفته که «توافقی در کوتاه مدت نمی‌بینم».

این درحالی است که از سال گذشته برخی کارشناسان و تحلیلگران داخلی باور داشتند که با یکدست شدن قوا احیای برجام سرعت خواهد گرفت اما تجربه ثابت کرد که این یکدستی فایده چندانی نداشت و نه در حوزه مساله هسته‌ای و نه در سایر موضوعات کشور خیلی مفید واقع نشد.

به هر ترتیب، آخرین خبرهای از روند مذاکرات هسته‌ای حاکی از آن است که به این زودی‌ها توافقی حاصل نخواهد شد. اگر چه که رایزنی‌ها بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سرگرفته شده است. این نیز بر اساس توییت اخیر مدیرکل آژانس گفته می‌شود زیرا  رافائل گروسی با اشاره به دیدارش با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در جریان برگزاری کنفرانس سالانه آژانس بین المللی اتمی میزبان محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بودم. گفت‌وگو با ایران در خصوص شفاف‌سازی مسائل باقی‌مانده پادمانی از سر گرفته شده است.»

قضاوت درباره اینکه گفت‌وگوهای مورد اشاره چقدر فایده دارد و به چه نتیجه‌ای خواهد رسید، نیاز به گذر زمان دارد. البته که برخی با توجه به اظهارات پیشین گروسی درباره دریافت پیغام‌هایی از سوی آژانس به اثرگذاری آن خوشبین هستند. سابقه رایزنی‌های قبلی ایران و آژانس، اظهارات اخیر مقامات آمریکا و مجموعه تحولات اخیر این امیدواری را چندان جدی جلوه نمی‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها