کد خبر: 662783
تاریخ انتشار :

یارانه جدید از راه رسید | یارانه دستمزد به چه کسانی تعلق می گیرد؟

جامعه هدف یارانه دستمزد، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال هستند.

یارانه جدید از راه رسید | یارانه دستمزد به چه کسانی تعلق می گیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان   یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

جامعه هدف یارانه دستمزد، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال هستند.

نتایج گزارش عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می‌دهد که تاکنون ۳۹ هزار نفر از این طرح استقبال و در آن ثبت نام کرده‌اند و استان خوزستان با داشتن بیشترین آمار جذب شدگان و ثبت نام کنندگان در صدر استانهای متقاضی بوده است.

رح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­‌های خرد، کوچک و متوسط و همچنین زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به خصوص گروه شغل ­اولی­‌ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال یافـته‌­های جـدید دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی با ورود نیروی جوان و ارتقاء سطح تولید و سرمایه‌گذاری در بخش­‌های تعاونی و خصوصی تحت­ عنوان یکی از سیاست­‌های فعال بازار کار تدوین شده ­است.

جامعه هدف این طرح، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال هستند. به موجب این طرح ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوبه شورای عالی کار به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند.

تازه‌ترین نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۳۹ هزار نفر از کارجویان و متقاضیان در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۱۲ نفر قرارداد بسته و جذب بنگاه شده‌اند. ۶۸۱۱ کارفرما نیز در این طرح ثبت نام و اقدام به جذب نیروی کار کرده‌اند که این آمار از افزایش تعداد جذب شدگان و قراردادهای منعقده و تعداد کارفرمایان نسبت به ماه‌های قبل حکایت دارد.

در بین استانهای کشور، استان خوزستان بیشترین تعداد داوطلب، ‌ کارفرما و قرارداد منعقده را به خود اختصاص داده و کمترین میزان استقبال متعلق به استان خراسان شمالی بوده است.

وزارت کار، طرح یارانه دستمزد را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، اجرای آن موجب رونق بازار کار و اشتغال در کشور می شود.

شرایط بهره‌مندی از مزایای این طرح داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر است و سن افراد از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

متقاضیان و کارفرمایان جهت بهره مندی از مزایای این طرح می‌توانند به نشانی https://pyd.mcls.gov.ir در سایت وزارت کار مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها