کد خبر: 662873
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بایدن منتظر چیست؟

بایدن در شرایط کنونی نمی‌خواهد توافق را امضا کند زیرا امضای توافق برای او و دموکرات‌ها در آستانه انتخابات کنگره ریسک محسوب می‌شود.

بایدن منتظر چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: آمریکا با همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌کوشد به هر نحو که شده توافق احیای برجام را به بعد از انتخابات کنگره موکول کنند زیرا بایدن می‌داند اگر توافق با ایران را امضا کند ممکن است جمهوری‌خواهان بتوانند با افکار عمومی را علیه دموکرات‌ها کنند و همین موضوع باعث شکست دموکرات‌ها در انتخابات کنگره شود که اگر چنین شود هم ممکن است جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده هم دست پیروز شوند؛ بنابراین به دلیل آنکه احیای برجام در محافل سیاسی آمریکا دارای اهمیت بالایی است و موافقان و مخالفانی دارد، بایدن می‌خواهد از خیر امضای آن تا پیش از انتخابات کنگره بگذرد.

علاوه بر این صهیونیست‌ها مهم‌ترین تأمین‌کنندگان هزینه‌های مالی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هستند زیرا هر دوی این جناح‌ها متعهد به حفظ منافع آنها هستند. بایدن با دانستن اینکه صهیونیست‌ها به شدت با احیای برجام مخالف هستند نمی‌خواهد در آستانه انتخابات کنگره حمایت‌های مالی آنها از دموکرات‌ها را از دست بدهد.

با همه این اوصاف به تازگی خبری منتشر شد مبنی بر آنکه در جلسه‌ای محرمانه بایدن با اعضای کنگره دیدار داشته و در این جلسه اعلام شده که مذاکرات احیای برجام به بن‌بست رسیده است. این موضوع را پایگاه خبری واشنگتن فیری بیکن مطر کرده و دارِل ایسا، نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالات کالیفرنیا هم در گفت‌وگو با همین رسانه گفته است که «دو هفته پیش آنها (دولت بایدن) تصور می‌کردند که توافقی وجود دارد اما اکنون می‌دانند که توافقی در میان نیست و در مورد چگونگی رسیدن به یک توافق نیز دچار مشکل شده‌اند، زیرا درباره همه چیز مذاکره کرده‌اند و در پایان، ایران توافقی را که مورد مذاکره قرار گرفت، نمی‌خواهد». فیری بیکن به نقل از مقاماتی دیگر نیز ادعا کرد که دولت آمریکا نسبت به حصول یک توافق جدید با ایران خوش‌بین نیست.

دارل عیسی، نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا هم در گفت‌وگو با العربیه، سخنانی مشابه را مطرح کرده و گفته است: «دولت دو هفته پیش تصور می‌کرد که به توافقی دست یافته است، اما اکنون می‌دانند که معامله‌ای در کار نیست و کار دیگری هم نمی‌شود کرد، چرا که تمام راه‌ها را رفته‌اند، و ایران قصد ندارد معامله کند».

در پایان نباید از نقش رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان بازوی اجرایی آمریکا غافل شد؛ فردی که آژانس را به محفلی سیاسی و در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تبدیل کرده و به وضوح می‌بینیم که برای توجیه تعلل‌های بسیار آمریکایی‌ها اتهاماتی بی‌اساس را به ایران می‌زند تا در این شرایط قدرت توجیه‌گری آمریکایی‌ها را بالا ببرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها