کد خبر: 663373
تاریخ انتشار :

اسکاتلندی‌ها علیه دولت جدید انگلیس

رهبر حزب ملی اسکاتلند و وزیر اول این منطقه می‌گوید از زمانی که لیز تراس روی کار آمده، سیاست هایش برای اقتصادی انگلیس، فاجعه بار بوده است.

اسکاتلندی‌ها علیه دولت جدید انگلیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«نیکولا استورجن» (Nicola Sturgeon) رهبر حزب ملی اسکاتلند در گفتگو با خبرنگاران گفت، «لیز تراس» (Liz Truss)، نخست وزیر بریتانیا با سیاست هایش موجب وارد امدن "خسارات درازمدت" به اقتصادی این کشور شده است.

به گفته نیکولا استورجن، گزارش مینی بودجه دولت جدید بریتانیا، فاجعه بار بود و به کاهش شدید ارزش برابری پوند انگلیس در برابر دیگر ارز‌ها و نیز بروز خطر فرو ریختن صندوق‌های بازنشستگی منجر شد.

وی افزود: اکنون گفته می‌شود با اعمال سیاست‌های ریاضت اقتصادی، بخش دیگری از بودجه‌ها کم خواهد شد.

نیکولا استورجن همچنین گفت: دولت بریتانیا با مخالفت با برگزاری همه پرسی جدایی اسکاتلند از بریتانیا، مرتکب اقدامی غیر دموکراتیک می‌شود و حزب وی در صدد است سال آینده، همه پرسی استقلال اسکاتلند را برگزار کند.

مردم اسکاتلند به منظور جدایی از بریتانیا به من رای داده اند و تاکید کرد برای جدا کردن اسکاتلند از بریتانیا، از پای نخواهد نشست.

به نوشته ایوینینگ استاندارد، دادگاه عالی بریتانیا هفته آینده قرار است نتیجه رسیدگی به شکایت دولت محلی اسکاتلند از دولت بریتانیا را، به علت مخالفت با همه پرسی استقلال اسکاتلند، اعلام کند.

منبع: صداوسیما

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها