کد خبر: 663396
تاریخ انتشار :

جزئیات نشست سخنگوی شورای نگهبان؛ از قانون گشت امنیت اخلاقی تا طرح شفافیت آرا

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه اصلاح قانون گشت امنیتی اخلاقی در اختیار مجلس است، گفت: اختیار قانونی مجلس است که از طریق طرح و لایحه چیزی را اصلاح کند باید صبر کنیم که اگر چیزی اصلاح شد پس از آن اظهار نظر کنیم.

جزئیات نشست سخنگوی شورای نگهبان؛ از قانون گشت امنیت اخلاقی تا طرح شفافیت آرا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هادی طحان نظیف در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال برنا مبنی بر آنکه رییس مجلس از اصلاح ساختار ها و شیوه های اجرایی گشت امنیت اخیرا صحبت‌کرد، رئیس جمهور هم در گفت و گوی تلویزیونی خود از اصلاح این روند استقبال کرد، در صورت اقدام‌مجلس اصلاح این طرح ، نظر شورای نگهبان در این باره چه خواهد بود؟ گفت: اختیار قانونی مجلس است که از طریق طرح و لایحه چیزی را اصلاح کند باید صبر کنیم که اگر چیزی اصلاح شد پس از آن اظهار نظر کنیم. 

طحان‌نظیف در پاسخ به این سوال که آیا اصل ۲۷ نیاز به تفسیر داردگفت: قانون اساسی مهمترین سند حقوقی کشور است و اصول آن نیاز به تایید جایی مثل شورای نکهبان ندارد، قانون اساسی و اصل ۲۷ هم‌همینطور تاکنون نسبت به اصل ۲۷ شورای نکهبان تفسیری نداشته است‌. 

وی ادامه داد: نیاز به تقسیر در حوزه اجرا رخ می دهد اگر اصول قانون اساسی نیازمند تفسیر باشد و در خواستی برای شورا مبنی بر نفسیر باشد طبیعتا این بررسی می شود حفاظت از محیط زیست که موضوع اصل ۵۰ است موضوع مهمی است و ما هم به آن تاکید داریم و در این باره باید به حوزه اجرا تاکید داشت‌. 

سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرا گفت: اکثر ایرادات نسبت به این طرح برطرف شده است و صرفا چند مورد باقی مانده بود و هفته گذشته جلسه کمیسیون برگزار شد و من هم در ان‌جلسه حضور پیدا کردم و چند مورد باقی مانده تبیین شد و اگر کار در کمیسیون تخصصی تمام شده باشد باید به صحن بیاد و پس از آن به شورای نگهبان ارجا شود‌.

وی گفت: نسبت به ایراد شورای عالی هم باید از عزیزان‌مجلس و هیئت پرسیدنسبت به ایرادات شورای نگهبان این موارد را عرض کردم. 

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مواردی که هست باید به صورت جزئی بررسی شود که آنچه که اتفاق افتاد در چهاچوب قانون بوده یا خیر. مواضع شورای نگهبان در بیانیه ای که منتشر شد آمده است و بیانات دقیق و موشکافانه و هوشمندانه رهبری راهگشا بود معتقدیم آنچه که در هفته های اخیر اتفاق افتاد فراتر از یک اعتراض به شکل متعارف بود‌ قانون اساسی راهپیمایی و تشکیل اجتماعات را به رسمیت شناخته است و اعتراض براساس قانون سازوکار خود را دارد اما این اعتراض ها با حمایت بیگانگان به اعتشاشات کشیده شد و مردم با این آشوب ها همراهی نکردند و مثل همیشه در این مسئله دشمنان ناکام‌ماند.

منبع: برنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها