کد خبر: 663641
تاریخ انتشار :

روایت «فارس» از سناریوهای سازمان جاسوسی فرانسه برای ایران

خبری موثّق حاکی است که سرویس جاسوسی فرانسه، چند سناریو در دستور کار خود قرار داده تا به زعم خود، اقدامات جاسوسی و مداخله گرانه دو جاسوس را تحت الشعاع قرار دهد.

روایت «فارس» از سناریوهای سازمان جاسوسی فرانسه برای ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به دنبال پخش مستند «داستان یک مأموریت» در هفته گذشته از سیمای جمهوری اسلامی ایران و افشای مستدل مأموریت دو جاسوس فرانسوی توسط وزارت اطلاعات، خبری موثّق حاکی است، سرویس جاسوسی فرانسه، چند سناریو در دستور کار خود قرار داده تا به زعم خود، اقدامات جاسوسی و مداخله گرانه دو جاسوس را تحت الشعاع قرار دهد.

یک منبع مطّلع به شرط عدم افشای نامش گفت که سرویس جاسوسی مذکور قصد دارد به ازای دو جاسوس فرانسوی شکار شده در ایران، چند مقام سابق نظامی، امنیتی یا قضایی ایران را به یکی از کشورهای درجه چندم اروپایی بکشاند و با سناریوی مشابه بازداشت حمید نوری در سوئد، آن ها را به گروگان بگیرد.

منبع یادشده افزود که فرانسوی ها در سناریوی دوم خود قصد دارند از طریق اردشیر امیر ارجمند به یکی از سران فتنه در ایران ابلاغ نمایند تا طی بیانیه ای، ورود خود به صحنه حوادث اخیر کشور اعلام و به اصطلاح «لیدری اغتشاشگران خیابانی» را عهده دار شود. بر اساس این خبر، افسر اطلاعاتی فرانسه گفته است که اغتشاشات در ایران رو به خاموشی است و برای جلوگیری از میرایی آشوب ها باید آن فتنه گر را به صحنه بکشاند.

شایان ذکر است که متهم فراری اردشیر امیرارجمند به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی فرانسه در زندان بود که در زمان مرخصی توسط گروهک منافقین از کشور فراری داده شده و به فرانسه منتقل گردید. برادر وی نیز عضو مرکزیت گروهک تروریستی منافقین است که قبلاً در فرانسه و هم اکنون در استراسبوگ سکونت دارد.

منبع مطلع مذکور در ادامه گفت که در آینده اطلاعات بیشتری پیرامون این سناریوها ارائه خواهد داد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها