کد خبر: 663647
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی‌ «نامه نیوز» با علی‌محمد نمازی

برخی موضع‌گیری‌ها موجب افزایش بی‌اعتمادی و ایجاد چندقطبی است

علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از مواضع اخیر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، آسیب‌های اظهارنظرهای اینچنینی را برشمرد.

برخی موضع‌گیری‌ها موجب افزایش بی‌اعتمادی و ایجاد چندقطبی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز، چند روز است که که جناب هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سیبل انتقادات قرار گرفته و از اصلاح‌طلب گرفته تا اصولگرا به وی ایراد می‌گیرند. دلیلش هم اظهارات نسنجیده‌ای است که درباره اخذ جریمه از بدحجان در تاکسی اینترنتی گفت. اظهاراتی که البته مسبوق به سابقه بود و پیش تر هم با حرف‌هایی خاطر مردم را مکدر کرده بود.

اکنون اما در این مقطع حساس که تازه از یک سری ناآرامی و اغتشاش عبور کرده‌ایم بیش از همیشه حساسیت ایجاد کرد و اغلب تحلیلگران مواضع وی را مصداق دامن زدن به آشفتگی‌ها دانستند.

علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح طلب از جمله افرادی است که چنین نگاهی دارد. او در نقد نظرات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به «نامه نیوز» گفت: «دیدگاهی که این مواضع از آن نشات می‌گیرد یک دیدگاه تمامیت‌خواه و خود را حق مطلق تلقی و طرف مقابل را باطل انگاشتن است. بر اساس این دیدگاه باید طرف باطل کاملا کنترل شود و تحت نظر باشد.»

وی افزود: «این آقای گلپایگانی که سن و سالی ندارد و ما سابقه او را ندانسته و نمی‌دانیم چه گلی به سر این کشور و ملت زده است، این طور بی‌پروا اظهار نظر کرده و جامعه را مقابل هم قرار داده و گروه‌ها را نسبت به هم بدبین می‌کند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «این دیدگاه و افرادی که چنین نگاهی دارند برای مردم ارزشی قائل نیستند. صاحبان این دیدگاه‌ها مردم را اقلیت چنددرصدی می‌پندارند اما واقعیت این است که مردم ایران ریشه‌دار و با هویت درخشانی هستند.»

نمازی با طرح این سوال که «کجای اسلامی گفته شده که امر به معروف و نهی از منکر اینطور است؟! » گفت: «اتفاقا عمده امر به معروف و نهی از منکر از ناحیه مردم متوجه حاکمیت است نه اینکه از سوی حاکمیت متوجه مردم باشد.»

این نماینده پیشین مجلس در شرح آسیب‌های این رویکرد، گفت: «آثار این اظهارات اولا این است که مردم نسبت به حکومت و نظام بیشتر بی‌اعتماد می‌شوند. یکی از معضلات کشور کم شدن این اعتماد است و بارها نیز رهبری تاکید کرده‌اند که اعتماد مردم باید احیا شود. اینگونه اظهارات از سوی مقامات دولتی و حکومتی موجب بی اعتمادی بیشتری و تعمیق شکاف بین دولت و ملت خواهد شود. دوما جامعه را دچار چند قطبی کرده و مردم را در مقابل هم قرار خواهد داد. سوما این دیدگاه موجب بدبینی و عدم احساس امنیت در جامعه می‌شود. شرایط به نحوی شده که هیچ کسی به دیگری اعتماد نکند و مردم به هم بی‌اعتماد باشند».


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها