کد خبر: 663665
تاریخ انتشار :

غلامرضا نوری: طرح صیانت مویرگی درحال اجراست

غلامرضا نوری می‌گوید: مردم باید در کمال آزادی انتخاب کنند که می‌خواهند از چه پلتفرمی استفاده کنند. اکنون شرایط بحرانی است، اما ان‌شاالله با رفع فیلترینگ، مردم پلتفرم مدنظر خود را انتخاب کنند.

غلامرضا نوری: طرح صیانت مویرگی درحال اجراست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: با آغاز اعتراضات مردمی سرعت اینترنت کاهش چشمگیری پیدا کرده و شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام و واتس‌اپ هم فیلتر شده است. از طرفی، بسیاری از کسب و کار‌هایی که در این بستر‌ها فعالیت می‌کردند، عملاً موقعیت فروش و درآمد خود را از دست داده‌اند و هیچ برنامه‌ای برای وضعیت پیش آمده وجود ندارد. غلامرضا نوری نماینده بستان‌آباد درباره همین موضوع با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: وضعیت حاکم بر اینترنت و فضای مجازی، به خاطر شرایط جاری کشور است و با آرامشی که پیش خواهد آمد، وضعیت در این حوزه به شرایط عادی برخواهد گشت و حتی شاید بهتر هم بشود، چون پیش از این اتفاقات، ما هم روی سرعت اینترنت و هم، برخی دسترسی‌ها نقد داشتیم.

وی در پاسخ به اینکه شاید این شرایط و محدودیت‌ها تا مدت‌های دیگر هم ادامه داشته باشد، گفت: در این شرایط خیلی نمی‌شود به تصمیم‌گیران فشار آورد و تا حدودی، وضعیتی که امروز حاکم شده، منطقی است، هرچند فکر می‌کنم خیلی تاثیری در کار مخابره اخبار نداشته، چون به هر حال می‌بینیم که فیلم و عکس‌های شرایط فعلی منعکس می‌شود. در کل نمی‌شود به وضع ایجاد شده ایراد گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی می‌گوید: در این یک ماه، بسیاری از کسب و کار‌هایی که در بستر‌های شبکه‌های اجتماعی فیلترشده بودند، ضرر دیدند. امیدوارم هرچه زودتر وضعیت عادی شود و در حد امکان ضرر و زیان این افراد جبران شود. شاید حضور این فعالان در پلتفرم‌های داخلی در شرایط کنونی تا اندازه‌ای چاره کار باشد.

نوری در واکنش به صحبت وزیر ارتباطات که گفته افراد در پلتفرم‌های ایتا و روبیکا فعال شوند، گفت: شوخی می‌کنند، چون این ظرفیت‌ها توان پاسخگویی کامل به جامعه را ندارند. یعنی توان کافی را در ایجاد زیرساخت‌ها ندارند و جوابگو و جایگزین مناسب برای همگان نیست. ما دوست داریم پلتفرم‌های داخلی بتوانند جایگزین پلتفرم‌های خارجی شوند، امان زمان می‌برد. پلتفرم‌های داخلی در کنار پلتفرم‌های خارجی می‌توانند رشد کنند.

وی می‌گوید: مردم باید در کمال آزادی انتخاب کنند که می‌خواهند از چه پلتفرمی استفاده کنند. اکنون شرایط بحرانی است، اما ان‌شاالله با رفع فیلترینگ، مردم پلتفرم مدنظر خود را انتخاب کنند.

نوری می‌گوید: در زمانی به خاطر شیوع ویروس کرونا، تسهیلاتی به کسب و کار‌ها داده شد و امروز هم می‌توان این تسهیلات را برای کسب و کار‌های مجازی منظور کرد، هرچند موضوع مهم و تاثیرگذار در کار این افراد، رفع فیلترینگ است که دعا می‌کنیم زودتر اتفاق بیفتد. البته مدتی است که تقریباً به صورت مویرگی شاهد اجرای طرح صیانت هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها