کد خبر: 663666
تاریخ انتشار :

آغاز کنفرانس وحدت اسلامی با حضور رئیس جمهور

ایرنا/ سی‌وششمین کنفرانس بین المللی وحدت با سخنرانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز شد. روز جمعه، میهمانان این کنفرانس با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت.

آغاز کنفرانس وحدت اسلامی با حضور رئیس جمهور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بخش حضوری سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت از امروز (چهارشنبه ۲۰ مهر) با سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری  آغاز شد.

امسال شاهد برگزاری مراسم اختتامیه نخواهیم بود و بیانیه پایانی از سوی دبیرخانه کنفرانس صادر خواهد شد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همه ساله همزمان با هفته وحدت از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را با حضور شخصیت های هم جهان اسلام برگزار می کند. پس از دو سال که کرونا باعث برگزاری کنفرانس وحدت به صورت وبیناری و غیرحضوری شد و سال گذشته نیز تعدادی از میهمانان کنفرانس در این کنفرانس حاضر شدند، امسال شاهد حضور چهره های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام هستیم که با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» به بیان دیدگاه های خود می پردازند.

در بخش حضوری کنفرانس امسال ۲۰۰ اندیشمند از ۶۰ کشور و ۱۰۰ شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی شرکت دارند و در بخش وبیناری که از یکشنبه ۱۷ مهر آغاز شده، ۱۲ نشست وبیناری با ۱۴۴سخنرانی انجام می شود. این سخنرانی ها به صورت زنده به زبان های انگلیسی، عربی و فارسی از پایگاه اینترنتی کنفرانس وحدت قابل دریافت است.

یکی از تفاوت های کنفرانس امسال برگزاری کنفرانس هایی به صورت منطقه ای در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کردستان است. همچنین شاهد برگزاری کنفرانس هایی در سطح جهانی خواهیم بود که اولین کنفرانس تا پایان سال در لبنان برپا خواهد شد. چندین نشست تخصصی قبل از کنفرانس برگزار شده و ۴۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده است.

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها