کد خبر: 663716
تاریخ انتشار :

رئیس کمیسیون اروپا: زمان اعمال تحریم‌ علیه ایران رسیده است

رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد زمان اعمال تحریم‌های ضد ایرانی فرا رسیده است.

رئیس کمیسیون اروپا: زمان اعمال تحریم‌ علیه ایران رسیده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«اورسولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی مداخله‌جویانه اغتشاشات اخیر در ایران را «فریاد برابری و حقوق زنان» خواند و در حمایت از اغتشاشگران خواستار اعمال تحریم‌های ضد ایرانی شد. 

وی در ادامه حمایت کشورهای غربی از آشوب در ایران، مدعی شد: معتقدم اروپا همیشه باید از ارزش‌هایی که ما به آن اعتقاد داریم حمایت خود را اعلام کند و از هر کسی که برای این ارزش‌ها مبارزه می‌کند، حمایت کند. به طور مثال، زنان شجاع ایران که خواستار آزادی و برابری هستند. 

وی در ادامه با طرح اتهامات علیه مجریان قانون در ایران، مدعی شد «این فریاد برای برابری و حقوق زنان است و پیام ما باید واضح باشد. باید خواستار توقف خشونت شویم. زنان باید فرصت انتخاب داشته باشند و ما باید کسانی را که مسئول سرکوب زنان هستند، پاسخگو کنیم».

این مقام اتحادیه اروپا در ادامه با بهانه قرار دادن این اتهامات، خواستار تحریم افراد به ادعای او «مسئول خشونت و سرکوب» شد و گفت: باید با هم بر روی تحریم‌ها کار کنیم. 

پس از آنکه اغتشاشات در ایران به بهانه مرگ مهسا امینی کلید زده شد، آمریکا و متحدان اروپایی آن در حمایت از اغتشاشگران وارد میدان شدند و در این راستا نه تنها بیانیه‌های مداخله جویانه صادر کردند، بلکه از اعمال تحریم هم سخن گفتند و دوشنبه ۱۸ مهرماه، انگلیس تحریم علیه یک نهاد و چند مقام ارشد سیاسی و امنیتی ایران را عملیاتی کرد.

یک منبع وزارت خارجه آلمان در زمینه پیشنهاد تحریم ایران اعلام کرد که آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک ۱۶ پیشنهاد برای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ارائه داده‌اند و قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) درباره تحریم‌های جدید تصمیم گیری کنند.

اتحادیه اروپا همچنین اخیراً قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامه را مردود و بی‌ارزش خواند و گفت: ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستاده و پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هم در گفت‌وگوی تلفنی سه‌شنبه با همتای فرانسوی با بیان اینکه مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است، اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشورمان را هدف قرار دهد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها