کد خبر: 663758
تاریخ انتشار :

پیش بینی بازار سکه / شرط مهم برای جهش سنگین قیمت سکه

فعالان بازار می‌گفتند سکه برای جهش سنگین و رسیدن به سطح ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیاز به شوک بزرگ نرخ دلار دارد.

پیش بینی بازار سکه / شرط مهم برای جهش سنگین قیمت سکه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سکه بازان از مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان دارد. سکه بازان از یک سو حاضر به از دست رفتن مرز یاد نیستند و از سوی دیگر هنوز نتوانسته اند خود را به مرز مقاومتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برساند.

دست انداز در بازار سکه

به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که به عنوان دست انداز در بازار سکه سد راه افزایشی‌ها شده باشد حباب سکه و فاصله ارزش ذاتی و نقدی باشد. از طرفی هم قیمت اونس طلا در روز‌های گذشته نزولی بوده است. البته از نگاه عده‌ای از تحلیلگران نقش اول بازار سکه در چند وقت گذشته قیمت دلار بوده است.

شرط مهم دلار برای جهش سنگین قیمت سکه

قیمت سکه روز چهارشنبه در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش رسید. فعالان بازار می‌گفتند سکه برای جهش سنگین و رسیدن به سطح ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیاز به شوک بزرگ نرخ دلار دارد. به عنوان مثال، رشد دلار تا کانال ۳۴ هزار تومان می‌تواند تا حدی سکه بازان را با قدرت بیشتری در موقعیت خرید قرار دهد.

پیش بینی معامله گران از روند قیمت سکه

برخی معامله گران انتظار دارند که سکه امروز محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد تا سطح حباب مقداری کاهش پیدا کند. این دسته از معامله گران باور دارند در صورتی که مرز یاد شده از دست برود احتمال برگشت سکه تا نیمه کانال ۱۴ میلیون تومان هم وجود خواهد داشت.

با این حال عده‌ای دیکر معتقد بودند با توجه به رفتار گذشته سکه بازان و سطح نااطمینانی که در بازار وجود دارد، سکه بدون افت معنادار دلار، دشوار است که کاهش قابل توجهی را تجربه کند.

منبع: اقتصادنیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها