کد خبر: 663808
تاریخ انتشار :

امام جمعه گرگان: آمریکا می‌خواهد از ایران افغانستان دیگر بسازد

امام جمعه گرگان گفت: کشورهای استکباری از جمله آمریکا می‌خواهند از ایران، افغانستان دیگری بسازند که قطعاً چنین آرزویی را به گور خواهند بُرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز جمعه ۲۲ مهر در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان، ضمن محکومیت حوادث اخیر، اظهار کرد: ریشه این قضایا از خرداد ماه در یکی از اندیشکده های آمریکایی که کار آن دفاع از دموکراسی ها است رقم خورده و این اندیشکده توصیه هایی به سران و مسئولان آمریکایی داشته و از آنها خواسته به هر شکلی که می توانند به اغشاشات ایران کمک کنند که از جمله این توصیه ها خروج بایدن از برجام بود.

وی افزود: متأسفانه علاوه بر آمریکایی ها، اروپایی ها هم که تحت تأثیر آمریکا قرار دارند دیپلمات های خود را از ایران فرا خوانده و با این توضیح که اوضاع ایران خراب است از آنها خواستند که از ایران برگردند، در واقع آنها با این اقدامات می خواهند به دنیا نشان دهند که ایران در آشوب است از طرفی به آشوبگران هم دلگرمی بدهند.

امام جمعه گرگان به دروغ های شبکه های فارسی زبان اعم از بی بی سی، منوتو، ایران اینترنشنال و غیره در خصوص حوادث اخیر اشاره کرد و یادآور شد: برخی از مراکز درون کشورمان اقدام به بررسی اخبار کذب شبکه های معاند در خصوص ایران کرده که بررسی های آن نشان داده این شبکه ها در این مدت حدود ۱۸ هزار خبر دروغ علیه ایران منتشر کردند.

نورمفیدی قتل مهسا امینی، به خاک و خون کشیدن دانشگاه صنعتی شریف، سقوط شهر اشنویه و فوت مقام معظم رهبری و بیماری معظم له را از جمله دروغ های پرتکرار رسانه های معاند در مدت اخیر اعلام کرد و گفت: دشمن با این اقدامات به دنبال شلوغ کردن کشور است، ایران در گذشته حیاط خلوت آمریکا بوده و ارتش، اقتصاد و فرهنگ آن در اختیار آمریکایی ها قرار داشت حال امروز جمهوری اسلامی به نقطه ای رسیده که برای کشورهای استکباری دردسر شده لذا طبیعی است که دشمن نتواند ایرانِ امروز را تحمل کند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و مردم شریف، غیور و دلاوری در کشورمان زندگی می کنند که حتی با وجود نارضایتی از بعضی بخش ها، حاضر نیستند استقلال کشور را با هیچ چیز دیگری معاوضه کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه دشمن در آمار آشوبگران دچار توهم شده است، متذکر شد: تعداد افراد حاضر در اغتشاشات در برابر جمعیت ۹۰ میلیونی ایران قابل توجه نبوده است،  رسانه های معاند آمار افراد حاضر در اغتشاشات را حدود ۴۰ هزار نفر اعلام کرده و به نظر می رسد این رسانه ها افراد تماشاچی و نیروهای امنیتی و نظامی حاضر در این اغتشاشات را هم محاسبه کردند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه ایرانی غیرت ملی دارد، تصریح کرد: دشمن به طور مداوم در فضای مجازی بر آتش اغتشاشات می دَمد و روی آن بنزین می ریزد، در حالی که فرانسه هر چند وقت یک بار درگیر اغتشاش و اعتراض بود اما آمریکایی ها حس دلسوزی و دخالت نداشتند؛ در واقع دشمن می خواهد از ایران، افغنستان دیگری بسازد گرچه این آرزو را با خود به گور خواهد بُرد.

وی در ادامه هفته وحدت و سالروز ولادت امام جعفر صادق(ع) و پیامبر اکرم(ص) را گرامی داشت و بر ضرورت اتحاد و همدلی بیش از پیش مسلمانان تأکید کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها