کد خبر: 663974
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با جمشید عدالتیان

امکان مهار تورم تا پایان سال وجود ندارد

عضو اتاق ایران گفت: اسفندماه امسال تورم به 45 تا 50 درصد می رسد و در این شرایط مهار تورم در سال جاری اتفاق نمی افتد.

امکان مهار تورم تا پایان سال وجود ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد طاهر شیرازی -گروه اقتصاد نامه نیوز: با آغاز فصل پاییز افزایش معنی داری را در برخی اقلام خوراکی شاهد هستیم، حال آنکه دولت رئیسی ادعا داشت با حذف ارز ترجیحی قیمت ها واقعی می شوند و مهار تورم اتفاق می افتد.

جمشید عدالتیان در گفتگو با نامه نیوز درباره علت موج جدید تورمی گفت:‌ بعد از حذف ارز 4200 تومانی یک جهش تورمی حدود 12 درصد را در تیرماه نسبت به قبل اجرای این طرح تجربه کردیم اما بعد از آن تورم نطقه به نقطه در مردادماه حدود 2 درصد افزایش را نشان داد. البته هنوز نرخ تورم شهریور اعلام نشده است که بتوانیم مقایسه ای انجام دهیم.

وی تورم مواد غذایی را زیادتر از سایر اقلام خواند و افزود: امکان مهار تورم وجود ندارد، اگر رشد تورمی نسبت به ماه های قبل ثبت شود تورمی بین 45 تا 50 درصد را در اسفندماه امسال خواهیم داشت. در واقع ما تا پایان سال هر ماه نسبت به ماه قبل افزایش تورم را تجربه می کنیم.

این فعال اقتصادی مهار تورم را در سال جاری غیرممکن خواند و اظهار کرد:‌ بیشترین بار تورمی روی قیمت مواد غذایی خواهد بود بنابراین در چنین شرایطی هر کسی درباره مهار تورم سخن بگوید،‌ این حرف او نمی تواند با واقعیت همخوانی داشته باشد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها