کد خبر: 664229
تاریخ انتشار :

دادگستری خبر داد:

۸۵ درصد دستگیر شدگان اعتراضات در قزوین آزاد شدند

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: براساس تدابیر اندیشیده شده تاکنون ۸۵ درصد از دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر با صدور قرار تامین کیفری متناسب از زندان آزاد شده‌اند.

۸۵ درصد دستگیر شدگان اعتراضات در قزوین آزاد شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی روز پنجشنبه در پنجمین دیدار خود با بازداشت شدگان حوادث و ناآرامی های اخیر در زندان مرکز قزوین و گفت و گو با آنان، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در کمترین زمان ممکن وضعیت بازداشت شدگان مربوط به اغتشاشات را تعیین تکلیف کند.

شعبانی با اشاره به اینکه رویکرد ما برخورد توام با رافت اسلامی است، خاطرنشان کرد: البته در خصوص مسببان و عناصر اصلی که در ایجاد ناآرامی ها نقش اساسی و حمایتی داشتند و موجب مختل نمودن امنیت عمومی با استفاده از هیجانات فریب خوردگان شدند، برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.

به گفته این مسوول قضایی، افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند و حالا با انواع قرارهای تامین کیفری آزاد می شوند، باید از اقدامات خود متنبه شده باشند زیرا چنانچه دوباره خطایی از آنها سر بزند به طور قطع سختگیری قانون نسبت به این افراد دو چندان خواهد شد.

حسین رجبی، دادستان قزوین نیز در این دیدار با اشاره به آزادی اغلب دستگیرشدگان حوادث اخیر، خاطرنشان کرد: پرونده این افراد به قید فوریت و با تعیین قضات ویژه در حال رسیدگی است تا به منظور صدور احکام قضایی به دادگاه ارسال گردد.

این مقام قضایی استان یادآور شد: دستگاه قضایی استان به طور مستمر وضعیت بازداشت شدگان را تحت رصد دارد و خانواده ها از این حیث نگران فرزندان خود نباشند.

دادستان قزوین اضافه کرد: در همین راستا تاکنون پنج بازدید شبانه توسط مسوولان قضایی استان در راستای نظارت بر دستورالعمل های مربوط به اقدامات تامینی و تربیتی و رعایت حقوق متهمان تحت نظر و همچنین دیدار چهره به چهره با این افراد صورت گرفته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها