کد خبر: 664317
تاریخ انتشار :

راه‌حل حداد عادل برای کاهش دوقطبی در جامعه

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بابیان این که نیروهای انقلابی و متدین باید گفتمان عقلانی را برای دفاع از دین انتخاب کنند، کاهش دوقطبی شدن جامعه را در گرو این گفتمان دانست.

راه‌حل حداد عادل برای کاهش دوقطبی در جامعه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامعلی حداد عادل روز پنج شنبه در همایش «بررسی علل و عوامل اغتشاشات اخیر» که در تالار شهر مشهد برگزار شد، بابیان این که ما نباید از حوادث اخیر به‌سادگی عبور کنیم، اظهار کرد: حتی کسانی که اعتراض می‌کردند و دستگیر می‌شدند هم نیروهای همین کشورند و در موضوع اغتشاشات باید در نظر داشت همان‌طور که شهادت نیروی انتظامی و بسیجیان به‌مثابه خسارت مستقیم و محض به‌نظام و کشور است، کشته‌شده تظاهرکنندگان نوجوان و جوان به دست عناصر نفوذی دشمن هم مصداق خسارتی است که از نسل آینده‌ساز ایران قربانی می‌گیرد و در هر دو موضوع، باید حافظ جان فرزندان ملت باشیم.

عضو شورای فرهنگی انقلاب بابیان این که غفلت از نقش زنان باعث ایجاد آشوب‌های اخیر شده ، افزود: رسانه‌های خارجی آن‌چنان انقلاب اسلامی را ضد زن نشان داده‌اند که بسیاری از بانوان ما اصلاً پیشرفت‌هایی را که در تمام این سال‌ها برای زنان حاصل‌شده است ،نمی‌بینند. دشمن بسیار روی مسئله زن سرمایه‌گذاری کرده است و به همین دلیل هم از شعار «زن، زندگی، آزادی» استفاده می‌کند. خانم‌ها نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و باید حضور مؤثر داشته باشند و ما باید غفلت گذشته خود را جبران کنیم.

باید بررسی شود چرا تعدادی از جوان‌ها به خیابان آمدند

او بابیان این که ما نباید از حوادث اخیر به‌سادگی عبور کنیم، تأکید کرد: باید بررسی شود چرا تعدادی از جوانان به خیابان‌ها آمدند. باید ارزیابی شود که اشتباهات ما چه بوده است و نیاز به تغییر روش در چه حوزه‌هایی داریم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حاشیه این همایش در گفت وگویی کوتاه با خراسان رضوی درباره اظهاراتش در دانشگاه تهران مبنی بر جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه گفت: من وقتی در نشست استادان دانشگاه تهران، گفتم باید از دوقطبی شدن جامعه جلوگیری شود، راه‌حل پیشنهادی ام این بود که نیروهای انقلابی و متدین، گفتمان عقلانی را برای دفاع از دین انتخاب کنند؛ یعنی راه این‌که این دوقطبی کاهش پیدا کند، معرفی عقلانی اسلام است و عقلانیت اسلام را باید معرفی کنند.

حداد عادل در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که آیا فقدان این موضوع الآن احساس می‌شود؟ بیان کرد: بله، یعنی ما باید یک توازنی بین جنبه عاطفی دینی و عقلانی دینی برقرار کنیم و کفه عقلانیت اگر سبک شود، این دوگانگی شدید می‌شود.

وی درباره پیش‌بینی مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و همچنین اتحاد با جبهه پایداری اظهار کرد: الآن برای اظهارنظر در باره انتخابات پیش رو زود است و در باره سؤال دیگر، همان‌طور که گفتم، ما به تمام نیروهای انقلابی خوش‌آمد می‌گوییم و برای وحدت با همه نیروهای انقلابی آمادگی داریم.

منبع: خراسان

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها