کد خبر: 664410
تاریخ انتشار :

آزادی خلبان ایرانی بازداشت شده توسط آرژانتین

فارس/ استاد خلبان ایرانی هواپیمای ونزوئلا و سه خدمه ایرانی دیگر که توسط آرژانتین بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

آزادی خلبان ایرانی بازداشت شده توسط آرژانتین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کاپیتان غلامرضا قاسمی استاد خلبان ایرانی هواپیمای ونزوئلا که خرداد ماه به همراه 14 خدمه ونزئلایی و همچنین 4 خدمه ایراین توسط آرژانتین بازداشت شده بود، آزاد شد.

براساس این گزارش خرداد ماه سال جاری یک فروند هواپیما متعلق به ونزوئلا به همراه ۱۴خدمه ونزوئلایی و پنج خدمه ایرانی در یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی آرژانتین توقیف شذ. کاپیتان قاسمی استاد خلبان این هواپیمایی ونزوئلایی بود که برای آموزش خلبان ونزوئلایی به این کشور سفر کرده بود.

فرزند خلبان قاسمی اخیرا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس جزئیات بازداشت پدر خود و خدمه‌ ایرانی در آرژانتین را تشریح کرد و در بخشی از این گفت‌وگو به نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در این ماجرا اشاره کرد و گفت: قطعا این ماجرا برنامه ریزی شده بوده، چراکه هنگامی که هواپیما می خواهد پرواز کند باید مجوزهای فرود در فرودگاه مقصد، مجوزهای عبور از کشورهای مسیر و فرودگاه جایگزین را هم داشته باشد. دارابودن مجوزهای مذکور به این معناست که باید تحت هر شرایطی به این هواپیما خدمات فرودگاهی، ناوبری، ارتباطی، سوخت‌رسانی، آتش‌نشانی و رادیویی داده شود.

گفتنی است کاپیتان غلامرضا قاسمی و دو خدمه ایرانی هواپیما، پس از آزادی، صبح امروز به سمت کشورمان پرواز کردند و ظهر امروز وارد کشور خواهند شد.

دو خدمه ایرانی دیگر نیز پیش از این آزاد شده بودند که در مجموع هم اکنون 5 خدمه ایرانی هواپیما آزاد شده اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها