کد خبر: 664676
تاریخ انتشار :

پیش‌بینی عجیب حاج آقا مصطفی خمینی درباره شیخ علی تهرانی

شیخ علی تهرانی با شدت و حدت گفت: والله، بالله، تالله، در غیبت کبرای آقا امام زمان(ع) هیچ‌کس مثل آقای خمینی نیامده ‌است. آقا مصطفی خمینی به او گفت: من قسم می‌خورم اولین کسی که با آقای خمینی دشمن شود، شما هستی.

پیش‌بینی عجیب حاج آقا مصطفی خمینی درباره شیخ علی تهرانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مرحوم محمد جواد صاحبی مدیرمسئول کیهان اندیشه به واسطه فعالیت‌های فرهنگی خود با اندیشمندان متعددی ارتباط داشت و از همین رهگذر در کتاب خاطرات خود ناگفته‌های قابل تأملی از آن‌ها نقل کرده است. یکی از این بزرگان علامه سید جلال آشتیانی است.

به گفته مرحوم صاحبی: « سید جلال آشتیانی، سید مصطفی خمینی، شیخ علی تهرانی و شهید مطهری با هم رفیق و همدرس و هم‌مباحثه بوده‌اند. آقای آشتیانی در تصحیح کتاب «مشارق‌الداری» و در پانوشت آن از سید مصطفی خمینی یاد کرده است. او گاهی از گعده‌هایی که با هم داشتند، خاطراتی را هم نقل می‌کرد.

پیش‌بینی عجیب حاج آقا مصطفی خمینی درباره شیخ علی تهرانی

او شیخ علی تهرانی را احساساتی و افراطی می‌دانست و نقل می‌کرد: در جلسه‌ای که من و شیخ علی تهرانی و حاج سید مصطفی خمینی با هم بودیم، شیخ علی تهرانی با شدت و حدت گفت: والله، بالله، تالله، در غیبت کبرای آقا امام زمان(ع) هیچ‌کس مثل آقای خمینی نیامده ‌است. آقا مصطفی خمینی به او گفت: من قسم می‌خورم اولین کسی که با آقای خمینی دشمن شود، شما هستی. شیخ علی تهرانی خیلی ناراحت شد و گفت: شما روی چه حسابی این حرف را می‌زنی؟ گفت: افرادی که خیلی احساساتی پیش می‌روند عاقبت ندارند و به همان شدت که پیش می‌روند به همان شدت هم برمی‌گردند.

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها