کد خبر: 664680
تاریخ انتشار :

طائب:

آمریکا به‌دنبال القای آن است که ایران اهل مذاکره نیست

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا با ایجاد بی‌ثباتی و اغتشاش در منطقه منافع خود را دنبال می‌کند، گفت: آمریکا و اروپایی‌ها تمام تلاش خود را کردند تا برخی کشورهای منطقه را بی‌ثبات کنند.

آمریکا به‌دنبال القای آن است که ایران اهل مذاکره نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش جهاد تبیین ویژه فرهنگیان استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی با تحلیلی از شرایط روز کشور و توطئه دشمن اظهار داشت: باید دید جایگاه این فتنه در تقابل بین جبهه اسلام و استکبار چیست و چرا دشمن در این مقطع دوباره تلاش کرد تمام توان خود را به میدان بیاورد؟

وی با اشاره به اینکه چرا این مقطع برای دشمنان حساس است، گفت: از نظر استکبار دهه جدید، دهه تعیین سرنوشت آمریکاست و آمریکایی‌ها معتقدند که تا سال 2030 سرنوشت رهبری جهان در این دهه شکل می‌گیرد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی‌ها دهه 2020 تا 2030 را دهه تعیین سرنوشت برای خود می‌دانند، افزود: طبیعی است که تمام تلاش خود را در این دهه متمرکز می‌کنند تا هم با چالش‌های درونی خود مقابله کرده و هم از فرصت‌های به وجود آمده برای رفع مشکلات بیرونی خود استفاده کنند.

وی با توصیه به اینکه سند استراتژی آمریکا برای قرن بیست و یکم را مطالعه کنید، گفت: در این سند سه فصل آمده که قابل تامل بوده و در فصل دوم آن تبیین وضعیت جهان آمده است.

طائب با بیان اینکه در این استراتژی تاکید شده که ربع اول قرن بیست و یکم، تعیین سرنوشت آمریکا‌ست و آمریکایی‌ها به دنبال کدخدایی جهان هستند، ادامه داد: آنها خاورمیانه را قلب جهان می‌دانند و می‌گویند تا قلب جهان را تسخیر نکرده و ایران را همراه و تصرف نکنیم، نمی‌توانیم خاورمیانه را به دست بیاوریم و بر دنیا حاکم شویم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تهدید اول خود را چین می‌دانند که با آمریکا رقابت تنگاتنگ دارد و تهدید دوم را روسیه می‌دانند معتقدند که صلح را در اروپا به مخاطره انداخته است، گفت: امروز می‌گویند کشورهایی که تضعیف دموکراسی آمریکایی را انجام می‌دهند و ارائه الگوی حکمرانی جدید برای جهان دارند نیز تهدیدی برای آمریکا هستند که ایران از جمله این کشورهاست.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا از الگو شدن حکمرانی دموکراسی ایران در جهان نگران است و می‌گوید این الگو آمریکا را تهدید می‌کند، افزود: در سال 2020 ایران در دو تهدید آنها نقش داشت و الان می‌گویند ایران در سه تهدید آنها نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه زمانی آمریکا و سایر قدرت‌های جهان با همدیگر بده و بستان داشتند که رای مثبت به ایران بدهند یا ندهند، گفت: امروز دیگر کشورها با آمریکا همراه نمی‌شوند چرا که منافع ملی خودشان مهمتر است و سر منافع ملی شان با کسی به اضافه و منها نمی‌شوند.

طائب با بیان اینکه آمریکا با ایجاد بی‌ثباتی و اغتشاش در منطقه منافع خود را دنبال می‌کند، ادامه داد: آمریکا و اروپایی‌ها تمام تلاش خود را کردند تا برخی کشورهای منطقه را بی‌ثبات کنند اما موفق نشدند نتایج لازم را بگیرند و در مجموع مجبور به ترک آن کشور شدند.

وی با اشاره به اینکه در افغانستان دیدیم که آمریکا با چه فضاحتی این کشور را ترک کرد و حتی از ترس نتوانست تجهیزات خود را ببرد، بیان کرد: یکی از آثار خون شهید سلیمانی اخراج آمریکایی‌ها از منطقه بود و دیدیم که آمریکا از افغانستان و عراق اخراج شد و اعتبار آمریکایی‌ها در منطقه از بین رفته است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در تاریخ است که هر جا آمریکا کم می‌آورد، اسرائیلی‌ها می‌آیند و هر جا اسرائیلی‌ها کم آوردند آمریکایی‌ها جلو می‌آیند، گفت: امروز اگر اسرائیل در منطقه است، بداند که نتیجه این حرکات تضعیف آنهاست و سیاست آنها بر همگان روشن است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل از تولید قدرت ایران در جهان نگران و هراسان هستند و این تولید قدرت به فروپاشی آمریکا کمک می‌کند، افزود: آمریکا به‌دنبال القای آن است که ایران اهل مذاکره نیست در حالی‌که آنها وضعیت برجام را به بعد از انتخابات در اسرائیل و بی‌ثباتی در منطقه را دوباره در برنامه گذاشته‌اند.

طائب با بیان اینکه ایران و انقلاب اسلامی از چالش‌های اساسی آمریکاست و برای همین اغتشاشات را در کشورهای منطقه راه‌اندازی می‌کنند، گفت: آمریکا در توطئه اغتشاشات اخیر هم شکست خورد و نسبت به این شکست اذعان دارند اما می‌گویند باید ادامه بدهیم و نباید عقب بکشیم.

وی با اشاره به اینکه تصویر فساد در کشور بزرگ‌تر از آنچه که وجود دارد است، افزود: مبارزه با فساد در کشور بسیار جدی است که متاسفانه تصویر مبارزه با فساد کوچک است.

وی با بیان اینکه دشمن از فساد در کشور بزرگ‌نمایی کرده و علیه کشور توطئه می‌کند، گفت: وقتی هم که مبارزه می‌کنیم از چهره‌هایی که خودشان برای فساد حمایت کردند در دنیا جو رسانه‌ای حمایتی راه‌اندازی می‌کنند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دولت جدید جراحی اقتصادی انجام داد، افزود: حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی از فساد در کشور جلوگیری می‌کند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها