کد خبر: 664752
تاریخ انتشار :

واکنش امام جمعه شیراز به حادثه تروریستی شاه چراغ؛ سند مظلومیت ملت ایران

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: آرتین ۵ ساله و دیگر کودکان شهید و مجروح حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) سند مظلومیت ملت ایران است و ما را به یاد مظلومیت حضرت سکینه و حضرت رقیه انداخت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز ضمن تسلیت حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، گفت: مصیبت جانگدازی برای همه امت اسلامی و ملت بزرگ ایران پیش آمده است که شیرازی‌ها صاحب عزایش هستند.

او ادامه داد: ۱۳ زائر فرزند امام موسی بن جعفر (ع) از کودک و زن و مرد و نوجوان در حادثه دردناک تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: از کودک ۵ ساله‌ای که می‌خواستند پنهان کنند و پدر و مادر و برادرش به شهادت رسید عیادت کردم؛ آرتین ۵ ساله که ما را به یاد مظلومیت حضرت سکینه و حضرت رقیه امام حسین (ع) انداخت سند مظلومیت ملت ایران است و این کودک گفته خودم دیدم پدر و مادرم را کشتند.

آیت‌الله دژکام گفت: داعشی‌ها، آمریکایی، انگلیسی‌ها و همه دشمنان ایران بدانند که مبغوض‌ترین افراد در چشم ما شما مستکبرانی هستند که سلاح به دست آن‌ها می‌دهند تا در حرمی که محل قداست و امنیت است در جلوی کودک پنج ساله، پدر و مادر و برادرش را بکشند.

او عنوان کرد: جسارت به حرم اهل بیت (ع) برای ما شیرازی‌ها از همه چیز دردناک‌تر است و چطور راضی شد این از خدا بیخبر که در مقدس‌ترین مکان‌ها و محل عبادت و بندگی خدا زن و مرد و بچه را به گلوله ببندند و مادری که بچه در آغوش دارد به گلوله بسته شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: غیرت شیراز به جوش آمده از اینکه به حرم اهل بیت (ع) حمله شده و همه می‌خواهیم به حضرت شاهچراغ (ع) امروز از همینجا یکصدا تسلیت بگوییم‌.

آیت‌الله دژکام گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «ریشه‌های این جریان را بشناسید و با آن‌ها برخورد کنید». داعش رسما این جنایت را عهده دار شده است و می‌خواهیم به داعش شکست خورده بگوییم که شما بازیچه دست آمریکا هستید و مقام معظم رهبر بدانند که شیرازی‌ها ریشه این حادثه را شناخته‌اند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

او افزود: تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اعلام کردند که نماز جمعه شلوغ‌تر شده است و من هم می‌گویم که این مردم ما هستند که میدان را در اوج سختی هم خالی نمی‌کنند، لذا گوش کر دشمن و آمریکا بشنوند که این شیرازی‌ها که ۱۵ هزار شهید برای استواری پرچم اسلام تقدیم کرده اند، امروز با جدیت و استوار در میدان هستند.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به تحقق جهاد تبیین بیان کرد: اگر کسی اهل فهمیدن باشد می‌داند که ما در این خاک و بوم ایستاده‌ایم و در عاشقی گزیر از ساز و سوز نیست و هر چه دشمنان بیشتر این جنایات را کنند خود را بی ابروتر کرده‌اند و ملت عاشق اهل بیت ما را در آرمان‌های اصیل خود پایدارتر می‌کنند.

آیت‌الله دژکام با تقدیر از نیروهای انتظامی ادامه داد: اوباش و بر هم زنندگان نظم و ساختارشکنان رفتارهایی می‌کنند که کینه خود را نسبت به این ملت مسلمان نشان می‌دهند و از نیروهای امنیتی تقاضا داریم این قضیه را دنبال کنند و مراقب باشند امنیت ما توسط دشمن مخدوش نشود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: ما به عنوان نیروی پشتیبان نیروی انتظامی و بسیج از هر کمکی برای امنیت کشور و جلوگیری از چهره‌های خبیث داعشی به کشور هر کمکی بتوانیم خواهیم کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها