کد خبر: 664846
تاریخ انتشار :

لیست قیمت برنج در بازار 7 آبان / گرانی در راه است؟

در این گزارش به بررسی نرخ انواع برنج ایرانی در بازار پرداخته شده است.

لیست قیمت برنج در بازار 7 آبان / گرانی در راه است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت برنج طی چند ماه گذشته با نوسان نرخ مواجه شده است؛ کارشناسان دلیل افزایش نرخ را کاهش واردات و خشکسالی این محصول می‌دانند. نرخ برنج به دلیل نبود نظارت کافی در توزیع و قیمت‌گذاری با نوسان همراه شده است.

بازار آشفته برنج در آبان‌ها

هم‌اکنون در خصوص برنج وارد بحث قیمت‌گذاری نشده‌ایم و در حال رصد بازار هستیم؛ این اظهار اخیر معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی است؛ آن هم در شرایطی که این روزها شاهد عبور نرخ برخی از اقلام برنج از ۱۰۰ هزار تومان برای هر کیلو هستیم و این کالای پرمصرف در محدوده قیمتی ۶۵ تا ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بر همین اساس، چندی پیش جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج با انتقاد نسبت به شیوه قیمت‌گذاری برنج، می‌گوید: بیش از یک ماه از وعده تعیین نرخ برنج توسط وزارت جهاد کشاورزی می‌گذرد و قرار است نرخ فروش برنج را اعلام کند، اما دولت اعلام نرخ برنج را به تعویق می‌اندازد که به‌واسطه آن، ممکن است بازار آشفته‌ای در ماه‌ آبان داشته باشیم.

قیمت انواع برنج

گزارش‌ها حاکی از آن است که نرخ انواع برنج‌های عطری و مرغوب ایرانی از جمله طارم، دم‌سیاه و هاشمی در خرده‌فروشی‌ها به صورت فله در حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

بر همین اساس، در خرده‌فروشی‌ها نرخ برنج شیرودی کیلویی ۶۷ هزار تومان، فجر کیلویی ۷۸ هزار تومان، ندا کیلویی ۶۵ هزار تومان و رمضانی کیلویی ۷۹ هزار تومان اعلام می‌شود.

ابن قیمت‌ها در حالی در بازار دیده می‌شود که به دلیل وعده‌های مسوولان مبنی بر کاهش نرخ برنج، بسیاری از مردم انتظار دارند قیمت‌های برنج را پایین‌تر از نرخ‌های فعلی ببینند. آنها معتقدند که هنوز نرخ برنج آنطور که انتظار داشته‌اند در بازار پایین نیامده است و کاهش قیمت‌ها چندان چشمگیر نیست.

در جدول زیر نرخ برخی از برنج‌های ایرانی آمده است.

قیمت-برنج

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها