کد خبر: 664888
تاریخ انتشار :

وام فوری 100 میلیونی رئیسی برای زنان | وام فوری با سود کم و بدون ضامن

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی از طریق صندوق امداد ولایت به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وام فوری 100 میلیونی رئیسی برای زنان | وام فوری با سود کم و بدون ضامن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حدود شش ماه از تصویب وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام فوری  توسط دولت پرداخت خواهد شد. وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از گذشته برای کمک به هزینه های زندگی گرفته می شده. امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی از طریق صندوق امداد ولایت به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

سیدابوالفضل پرپنچی با حضور با اشاره به پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان واجد شرایط، اظهار کرد: زنان سرپرست خانواری که توان کار کردن دارند، اما ضامن برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی ندارند با معرفی به صندوق ضمانت وام اشتغال، از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند می‌شوند.

وی افزود: همچنین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی از طریق صندوق امداد ولایت به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

پرپنچی، خاطرنشان کرد: سایر نیازمندان واجد شرایط نیز با معرفی به بانک‌های عامل می‌توانند از تسهیلات اشتغال زایی برخوردار شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره پرداخت «وام ازدواج» و «فرزندآوری» به افرادی که سربازی نرفته‌اند، گفت: درحال‌حاضر دیگر وضعیت نظام وظیفه به عنوان "شرط" پرداخت وام ازدواج مطرح نیست و بسیاری از بانک‌ها این وام را به افرادی که سربازی نرفته باشند نیز پرداخت می‌کنند اما در خصوص پرداخت وام فرزندآوری هرچه پیگیری کردیم به نتیجه‌ای نرسیدیم چراکه تصمیم گیری بر عهده نظام وظیفه است.

مهدی متقی‌فر در پاسخ به این سوال که نظام وظیفه اعلام کرده بود هیچ وامی به افرادی که سربازی نرفته باشند پرداخت نمی‌شود، درباره وضعیت پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری به این افراد اظهار کرد: قبلا معافیت از خدمت نظام وظیفه و یا داشتن کارت پایان خدمت "شرط" پرداخت وام ازدواج بود اما درحال‌حاضر دیگر وضعیت نظام وظیفه به عنوان "شرط" پرداخت وام ازدواج مطرح نیست و بسیاری از بانک‌ها این وام را به افرادی که سربازی نرفته باشند نیز پرداخت می‌کنند.

به گفته وی، به طور کلی از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، ۱۵۳ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۶۴۹ هزار ریال وام فرزندآوری و ۶۶۹ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۶۲۷ هزار ریال وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.

صف «بلند بالای» وام فرزندآوری و بانک هایی که اعلام «بی اعتباری» می‌کنند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره پرداختی‌های وام فرزندآوری از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، توضیح داد: در این بازه زمانی ۱ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۱ نفر برای دریافت وام فرزندآوری ثبت نام کرده‌اند که از این بین تنها ۳۸۳ هزار و ۳۷۷ فقره وام فرزندآوری پرداخت شده است. تعداد در صف ماندگان دریافت این وام یعنی کسانی که مدارک را تکمیل کرده و منتظر دریافت وام هستند نیز زیاد است. از ابتدای امسال تا شهریور ماه ۳۲۸ هزار و ۵۴۳ نفر در صف دریافت وام فرزندآوری مانده‌اند و علیرغم تکمیل ثبت نام و مدارکشان همچنان وام فرزندآوری را دریافت نکرده‌اند.

متقی‌فر درباره چرایی آمار بالای در صف ماندگان وام فرزندآوری، یادآور شد: بسیاری از شعبه‌ها در استان‌ها اعلام می‌کنند برای پرداخت وام فرزندآوری اعتبار لازم را ندارند. ما در خصوص پرداخت وام ازدواج در شورای‌عالی جوانان مصوب کردیم

که بانک‌ها موظف‌اند حداکثر تا ۱۵ روز بعد از تکمیل ثبت نام متقاضیان دریافت وام ازدواج، پیامک مراجعه به شعبه را برای افراد بفرستند و پس از مراجعه به شعبه و تکمیل مدارک نیز بانک‌ها موظف‌اند وام را ۱۰ روزه به حساب متقاضیان واریز کنند. این مصوبه به تمام بانک‌ها ابلاغ شده است اما این مصوبه را در خصوص وام فرزندآوری نداریم. گاهی حتی پیامک مراجعه به شعبه یک الی دو ماه و بلکه بیشتر طول می‌کشد تا ارسال شود و از این رو بعضا پرداخت وام فرزندآوری با تاخیر مواجه است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها