کد خبر: 664932
تاریخ انتشار :

شریعتی:

در هدف دولت برای ساخت مسکن، کوتاهی‌های فراوانی وجود داشته

یک عضو کمیسیون عمران مجلس درخصوص استیضاح رستم قاسمی به دلیل عملکرد وی، می‌گوید که متاسفانه در هدفی که دولت در بحث ساخت مسکن مشخص کرد، کوتاهی‌های فراوانی در دولت وجود داشته است. حال اگر بخواهیم به قولی یقه کسی را بگیریم که پاسخگو باشد، آن شخص وزیر راه و شهرسازی است. اما اگر قرار باشد موضوع مسکن که از مطالبات جدی مردم و نیاز اساسی جوانان است را برطرف کنیم، باید وزرای اقتصاد و جهاد و وزرای دیگری که زمین ندادند را هم استیضاح کنیم.

در هدف دولت برای ساخت مسکن، کوتاهی‌های فراوانی وجود داشته
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به این پرسش که باتوجه به عملکرد وزیر راه و شهرسازی و عدم تحقق وعده ساخت سالی یک میلیون مسکن، آیا مجلس قصد استیضاح این وزیر را دارد یا خیر، گفت: «همانطور که اشاره کردید متاسفانه در هدفی که دولت در بحث ساخت مسکن مشخص کرد، کوتاهی‌های فراوانی در دولت وجود داشته است. متولی ساخت مسکن وزیر راه و شهرسازی است اما باید این نکته را هم دقت کنیم که موضوع چند وجهی است و فقط مربوط به وزارت راه نمی‌شود؛ به هر حال وزارت اقتصاد عهده‌دار تامین مالی است، از سوی دیگر بانک‌ها تن به اجرای قانون نمی‌دهند، وزارت جهاد موانع زیادی را می‌گذارد و همچنین اینکه قانون مشخص کرده که دستگاه‌های دولتی که زمین مازاد دارند باید معرفی کنند اما می‌بینیم که چنین همکاری‌هایی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.»

این نماینده مجلس ضمن تاکید براینکه تک تک اعضای دولت در عدم تحقق این وعده مقصرند و باید پاسخگوی مردم باشند، افزود: «با این حال اگر بخواهیم به قولی یقه کسی را بگیریم که پاسخگو باشد، آن شخص وزیر راه و شهرسازی است. ولی اگر بنا به پرسش و پاسخ جدی باشد باید از کل دولت پرسید. بدین معنا که از وزیر جهاد پرسید آیا در اجرای قانون همکاری داشته است یا خیر و از وزیر اقتصاد بپرسیم چه قدر در تامین مالی همکاری کرده، البته که ما معتقدیم همکاری نکرده است. بنابراین اگر بناست موضوع مسکن که از مطالبات جدی مردم و نیاز اساسی جوانان است را برطرف کنیم، باید وزرای اقتصاد و جهاد و وزرای دیگری که زمین ندادند را هم استیضاح کنیم.»

شریعتی ضمن اشاره به اینکه رئیسی اگر همین تک نیاز مسکن را بر طرف کند، مردم هم از او راضی هستند و در سایر بخش‌ها هم توفیق پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: «حضرت آقا هم یکبار فرمودند که مسکن چیزی نیست که به خارج از کشور وابسته باشد بلکه از زمین تا ماشین‌آلاتش داخل کشور موجود است. لذا به نظر من جای سوال و استیضاح از کل وزرا وجود دارد. طبیعی است که امروز مجلس از موضوع مسکن ناراضی باشد اما اگر تقصیر را فقط به گردن وزیر مسکن بیاندازیم به نظر من خیلی خوب نیست؛ چراکه بخش‌های مختلف هم مسئولیت دارند.»

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: «آقای قاسمی دارد تلاش فراوان می‌کند، با بانک‌ها می‌جنگد، با وزرای مرتبط دیگر جلسات زیادی می‌گذارد و در کمیسیون‌های مجلس هم حضور فعالی دارد ولی از قدیم گفته‌اند که یک دست صدا ندارد. همه باید کمک کنند تا این وعده‌ها اجرا شود. کمااینکه بخش‌های نظارتی مجلس هم پیگیری‌ها را انجام می‌دهد اما ما فقط ناظر هستیم و اگر نیاز باشد از ابزار سوال و استیضاح گذشت نمی‌کنیم. مجلس نشان داده است که علیرغم همکاری بسیار صمیمانه‌ای که پیرامون دولت وجود دارد، آنجایی که احساس کند حق مردم دارد ضایع می‌شود، کوتاه نمی‌آید.»

شریعتی درخصوص بحث استیضاح دیگر وزرا، بیان کرد: «فعلا استیضاح آقای فاطمی امین در دستور کار مجلس است.»  

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها