کد خبر: 665043
تاریخ انتشار :

نماینده مجلس در جلسه استیضاح:

ورود بیش از ۷۰ نفر به وزارت صمت بصورت سفارش فامیلی !

صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: عدم توجه به شایسته سالاری در این وزارتخانه و ورود بیش از ۷۰ نفر از افرادی که حتی یک ساعت نیز تجربه کاری نداشته و به صورت فامیلی و هدایت شده در این وزارتخانه حضور یافته‌اند قابل قبول نیست.

ورود بیش از ۷۰ نفر به وزارت صمت بصورت سفارش فامیلی !
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وعده‌های بر زمین مانده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو و نابه‌سامانی این صنعت با گذشت 14 ماه از اداره این وزارتخانه توسط آقای فاطمی امین حاکی از آن است که ایشان درک درستی از واقعیت‌های صنعت خودرو نداشته و نیازمند رویکردی جدید با عزمی جدی در این حوزه هستیم.

صدیف بدری در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: استیضاح نه تنها تهدیدی برای دولت نیست بلکه زمینه تقویت کابینه برای جامه عمل پوشاندن به برنامه‌های وزرا را فراهم می‌کند. بنده قصد دارم در مورد فعل و انفعالاتی که در 14 ماه اخیر در بازار خودرو گذشته است مواردی را مطرح کنم.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت سال گذشته در همین مجلس از برنامه‌های خود برای اصلاح رویه‌های نادرست موجود در صنعت خودرو رونمایی کرد. همه ما نیز با آقای فاطمی امین هم نظر بودیم چرا که باید میزان تولید خودرو افزایش یافته و تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شود اما امروز بعد از 14 ماه به کجا رسیده‌ایم؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: میزان عرضه خودرو همچنان تناسبی با متقاضیان بازار خودرو ندارد. عرضه 200 هزار خودروی پارک شده در پارکینگ خودروسازها به بهانه افزایش قیمت به معنای افزایش تولید نیست. همچنان در بازار خودرو در بر روی پاشنه پیشین می‌چرخد. یکی دیگر از وعده‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت بهبود کیفیت خودرو بود که از دغدغه‌های نمایندگان مجلس و رهبر انقلاب می‌باشد.

بدری ادامه داد: رهبر انقلاب در این زمینه تاکید کرد با وجود حمایت زیادی که از صنعت خودروسازی صورت گرفته است کیفیت خودرو خوب نبوده و مردم ناراضی هستند. سالانه 17 هزار نفر از هموطنان‌مان جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند و 360 هزار نفر با جراحات مختلف در حوادث رانندگی نیز مواجه هستند. بنده اکنون از نمایندگان می‌پرسم شما کیفیت خودروهای داخلی را چگونه ارزیابی می‌کنید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از وعده‌های بر زمین مانده وزیر صنعت، معدن و تجارت حذف قرعه‌کشی خودرو است که به دفعات این وعده را دادند اما با ورود به سال جدید موضع وزارت صنعت 180 درجه تغییر کرد و به یکباره اعلام کردند که نمی‌توان قرعه‌کشی را یک شبه حذف کرد. از دیگر وعده‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت کاهش قیمت تمام شده خودرو است. آنچه که در بازار خودرو می‌گذرد کمترین تشابهی با اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت ندارد.

وی ادامه داد: هیچ حرکت مثبتی در کنترل بازار و خروج دلالان صورت نگرفته است یکی از اصلی‌ترین وعده‌های وزیر برای پرکردن شکاف عمیق بین عرضه و تقاضا و ایجاد فضای رقابت بین خودروسازان بحث واردات خودرو بود که هنوز نیز تحقق نیافته است. در بحث واردات شرکت‌های وارد کننده و برندهای وارداتی بحث‌های جدی وجود دارد چه شرکت‌هایی و چه افرادی برای واردات خودرو صلاحیت گرفتند؟ همین خودروسازان در لیست شرکت‌های وارد کننده جای داده شدند این وضعیت مورد قبول نیست.

بدری در ادامه تاکید کرد: عدم تحقق برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو حاکی از عدم درک مناسب این وزیر از واقعیت‌های بازار خودرو است و قابل توجیه نیست. عدم کاهش قیمت خودرو تعلل در واردات بازار خودرو باعث بلاتکلیفی در بازار شده و امروز ساماندهی بازار خودرو نیازمند یک رویکرد جدید و عزم جدی است.

وی ادامه داد: عدم توجه به شایسته سالاری در این وزارتخانه و ورود بیش از 70 نفر از افرادی که حتی یک ساعت نیز تجربه کاری نداشته و به صورت فامیلی و هدایت شده در این وزارتخانه حضور یافته‌اند قابل قبول نیست. قیمت‌های افسارگسیخته کالاهای مختلف قابل قبول نمی‌باشند. در جلسات متعددی وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارش‌های نظارتی از بازار ارائه کردند که هیچ سنخیتی با قیمت‌های واقعی در جامعه و مغازه‌ها ندارند. افزایش چندصد درصدی قیمت اقلام ضروری مردم به هیچ وجه قابل قبول نیست. از نمایندگان انتظار می‌رود به استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت رای دهند.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها