کد خبر: 665186
تاریخ انتشار :

گفت‌وگوی گانتس و آستین درباره ایران و ادعای فروش پهپاد به روسیه

ایسنا/ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگویی به موضوع نقش ایران در منطقه و ادعای فروش پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین پرداختند.

گفت‌وگوی گانتس و آستین درباره ایران و ادعای فروش پهپاد به روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه اورشلیم پست نوشت که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره حملات اخیر در کرانه باختری و آن‌چه «تجاوزات ایران در خاورمیانه خوانده» شده است، گفت‌وگو کرد.

آن‌ دو همچنین درباره ادعای فروش پهپاد به روسیه توسط ایران برای استفاده در جنگ اوکراین و ارائه سامانه دفاع هوایی Arrow 3 به آلمان گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی گانتش و آستین درباره ادعای فروش پهپادهای ایرانی به روسیه برا استفاده در جنگ اوکراین  که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری روز دوشنبه‌اش، در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات مجدد مقامات غربی مبنی بر ارسال تجهیزات نظامی از جمله پهپاد از سوی ایران به روسیه تاکید کرد: همان طور که بارها گفته‌ایم ایران صادر کننده سلاح به هیچ طرفی از جنگ در اوکراین نیست. ایران مخالف جنگ در اوکراین، سوریه، یمن و ... است و معتقد است که باید برای حل و فصل اختلافات به راهکارهای سیاسی متوسل شد.

کنعانی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری بحران اوکراین تمام تلاش‌های دیپلماتیکش معطوف به پایان دادن به جنگ و استفاده از مکانیزم سیاسی برای پایان این اختلاف بوده و این سیاست را ادامه می‌دهد. بر خلاف کشورهای مدعی که علیه ایران فرافکنی می‌کنند و میلیاردها دلار تجهیزات به یک طرف جنگ صادر می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها