کد خبر: 665288
تاریخ انتشار :

پزشکیان: نمی‌توانم از دانشجویی که فحش می‌دهد دفاع کنم

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای ایجاد شده در دانشگاه ها و شعارهای دانشجویان گفت: ما نباید کاری کنیم که به مقدسات و باورهای گروهی فحش بدهیم وقتی فحش می دهیم گروهی که باور و اعتقادی دارند قطعا آنها نیز ناراحت می شوند و فحش می دهند حتی اگر عده ای سنگ را هم عبادت کنند وقتی به سنگش فحش بدهیم برمی گردد به ما فحش می دهد در نتیجه دعوا رخ می دهد که شما دیگر نمی توانید با منطق با آن آدم حرف بزنید بعد می گویید چرا اینطوری شد.

پزشکیان: نمی‌توانم از دانشجویی که فحش می‌دهد دفاع کنم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مسعود پزشکیان با بیان این مطلب به خبرنگار عصر ایران افزود: شعارهایی که بعضی از برادران و خواهران می دهند توهین به باورها و اعتقادات گروهی دیگر است. وقتی شما توهین می کنید انتظار دارید چه اتفاقی بیفتد؟ باید کاری کنیم که در دانشگاه به جای اینکه فحش بدهیم و تخریب کنیم با همدیگر حرف بزنیم. شما حتی اگر من را هم قبول نداشته باشید اشکالی ندارد که نقد کنید اما نباید به من فحش بدهید این باعث همان هرج و مرجی می شود که در جامعه برخی هم به دنبال آن هستند.

وی ادامه داد: در حال صحبت با مسئولان ذیربط و حاکمیت هستیم که با رافت با این دانشجویان برخورد شود و آنها ارشاد شوند البته به شرط اینکه جوانان هم کوتاه بیایند و اگر اعتراضی دارند به درستی آن را بیان کنند چراکه اعتراض با توهین، تخریب و شکستن در و پنجره فرق دارد.

پزشکیان گفت: من این را قبول ندارم و اعتراض می کنم که این اعتراض مدنی است ولی این اعتراض وقتی پایه های نظام را زیر سوال می برد و فحش می دهند قابل دفاع نیست. من نمی توانم از دانشجویانی که می روند فحش می دهند دفاع کنم حتی اگر من هم چیزی نگویم تعدادی از افراد هستند که براساس این اعتقاد حاضر هستند که جانشان را بدهند و همین باعث دعوا می شود و این دعوا هرج و مرج ایجاد می کند. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: باید با خود دانشجویان صحبت شود که فضای نرم تر و ملایم تری را برای گفت وگو‌ باز کنند در دانشگاه تبریز با مسئولان دانشگاه، مسئول نهاد رهبری، کمیته انضباطی و حراست صحبت کردیم که مشکل دانشجویان حل شود ولی باید با این دانشجویان هم صحبت شود  که دانشجویان هم در اعتراض مراعات کنند.  

وی در مورد پیگیری وضعیت دانشجویانی که وضعیت تحصیلی شان تعلیق شده است و یا بازداشت شده اند،گفت: با مسئولان امنیتی هنوز صحبتی نکردیم و تلاش می کنیم پیگیری کنیم .

پزشکیان در مورد ورود نظامیان به محیط دانشگاه نیز،گفت: ورود نظامیان به محیط دانشگاه از نظر قانونی قابل توجیه نیست دانشگاه را باید با دانشجو، هیات علمی و اساتید کنترل کرد و اتفاقا با همین افراد نیز قابل کنترل است. 

منبع: عصر ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها