کد خبر: 665299
تاریخ انتشار :

پیش بینی قیمت دلار در بازار | دلار 40 هزارتومان میشود؟

پیشروی نرخ دلار در هرات و سلیمانیه و رشد نرخ حواله درهم موجب تقویت انتظارات صعودی برای دلار شده است.

پیش بینی قیمت دلار در بازار | دلار 40 هزارتومان میشود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بازار ارز تهران هفته گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بود. نرخ دلار در اوایل آبان ماه در کانال ۳۲ هزار تومان قرار داشت و در محدوده ۳۲ هزار و ۷۵۰ تومان در حال نوسان بود، اما از روز دوشنبه ۹ آبان اسکناس آمریکایی در کانال ۳۳ هزار تومانی معامله شد.

در روز‌های پایانی هفته دوم آبان ماه قیمت دلار مجددا دچار تغییر کانال شد و برای نخستین‌بار در طول تاریخ معاملات این ارز در کانال قیمت ۳۴ هزار تومانی به فروش رسید.

ورود دلار به کانال ۳۵ هزار

قیمت دلار در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته تقریبا ۵۲۰ تومان افزایش را ثبت کرد و نسبت به نرخ روز چهارشنبه بر روی ۳۴ هزار و ۸۵۰ تومان قرار گرفت.. با عبور اسکناس آمریکایی از مرز یاد شده برخی از معامله گران می‌گفتند ممکن است دلار وارد کانال ۳۵ هزار تومان شود. در معاملات پشت خطی پنجشنبه شب قیمت دلار وارد کانال ۳۵ هزار تومان شد.

کارشناسان بازار تهران از جمله دلایل افزایش حجم تقاضا برای خرید ارز را گستردگی انتظارات تورمی در فضای بازار می‌دانند. بر اساس گزارش منتشرشده توسط مرکز آمار نرختورم نقطه به نقطه کشور در ماه نخست پاییز سال جاری به رقم ۶/ ۴۸ درصد رسیده است. کارشناسان نیز ضمن اشاره به همین امر بر این باورند که افراد جامعه و فعالان بازار با هدف حفظ ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم اقدام به خرید ارز و طلا می‌کنند.

از سوی دیگر تقاضای احتیاطی ناشی از تشدید تحریم‌ها و توقف مذاکرات برجام وارد بازار ارز شده و رکود ناشی از ناآرامی‌های اجتماعی، فیلترینگ، و افزایش حقوق‌ها بر میزان تقاضا دامن زده است. از طرفی هم پیشروی نرخ دلار در هرات و سلیمانیه و رشد نرخ حواله درهم موجب تقویت انتظارات صعودی برای دلار شده است.

هفته سرنوشت ساز برای دلار تهران

با این حال با زمزمه‌ها از آزادسازی ارز‌های بلوکه شده عمده فعالان ارزی بازار تهران بر این باورند که هفته پیش‌رو بازه زمانی سرنوشت‌سازی خواهد بود و باید دید که با توجه به سیگنال‌های مثبت در زمینه ذخایر ارزی کشور، بانک مرکزی چه واکنشی به تغییر کانال‌های دلار نشان خواهد داد.

منبع: اقتصادنیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها