کد خبر: 665335
تاریخ انتشار :

محمد مخبر: دشمن جرات برخورد نظامی با ایران را ندارد

معاون اول رییس جمهور گفت: دشمن جرات برخورد نظامی با ایران را ندارد و به همین خاطر به سمت فشارهای اقتصادی و رسانه‌ای رو آورده تا با فشار بر معیشت مردم، القائات خود را پیش ببرد اما تلاش ما در دولت و مردم‌داری و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و کاستی‌ها سبب خنثی شدن این تهدیدات خواهد بود.

محمد مخبر: دشمن جرات برخورد نظامی با ایران را ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد مخبر شب گذشته با بیان اینکه کشور در یک نقطه خوبی قرار گرفته و گره‌های سخت را پشت سر گذاشتیم، افزود: در گذشته در فروش نفت و بازگرداندن پول آن به کشور مشکلاتی وجود داشت و موضوع کرونا نیز بر شرایط تحمیل شده بود و عملا درآمدهای کشور جوابگوی نیاز و بودجه جاری کشور هم نبود و استقراض صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: دشمن به این شرایط دل بسته بود که بتواند فشار را هر روز و هر لحظه به مقدار بیشتری بر مردم ما تحمیل کند و خداوند کمک کرد دولتی انتخاب شد که بتواند بر پاره‌ای از این مشکلات فائق بیاید و درصدد رفع مشکلات دیگر نیز باشد.

معاون اول رییس جمهور، بخشی از طراحی‌های کنونی دشمن برای ایجاد مشکل در کشور را نیز ناامید شدن آنان از طراحی‌های گذشته آنان دانست و عنوان کرد: امروز در بحث ثبات اقتصادی و سرمایه گذاری، گام‌های بلند برداشته شده است و نگاه به داخل و ظرفیت‌های داخل بوده و اداره کشور را به اخم و لبخند هیچ کسی منوط نکرده‌ایم.

مخبر به ظرفیت‌های عظیم سواحل مکران اشاره کرد و گفت: از سواحل شرقی استان هرمزگان تا چابهار و این نعمت خدادادی در سراسر جنوب کشور از خوزستان تا بوشهر و هرمزگان و تا سیستان و بلوچستان، همه و همه فرصت‌های عظیمی است که باید برای آن برنامه ریزی دقیق داشته باشیم و از این برکت خدادادی نهایت استفاده را ببریم.

وی نقش و جایگاه ایران در ترانزیت منطقه‌ای را یادآور شد و اظهار کرد: همه نگاهها به نقش ایران در منطقه است و مهم‌ترین باراندازهای ترانزیتی کشور در استان هرمزگان قرار گرفته است و همه کشورهای پیرامونی، از اعضای CIS و روسیه نگاهشان به این ظرفیت ترانزیتی کشور است.

مخبر بر اهمیت توسعه ریلی مسیر شمال - جنوب نیز تأکید و همچنین بر افزایش سرعت این شبکه ریلی نیز به عنوان ضرورتی برای آینده یاد کرد و افزود: معادن کشور ظرفیت دیگری هستند که باید در مورد بهره برداری مناسب از آنها اقدام و جلوی خام فروشی را نیز حدالامکان بگیریم.

وی بهبود وضعیت درآمدی دولت در نیمه دوم سال را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای این دولت تلاش کردیم تا کشور با درآمدهایش اداره کنیم و کاری به دارایی‌های آن نداشته باشیم و این گام بلند برداشته شده است و ما هر کاری را در دولت بدون همراهی و حضور جدی مردم نمی‌توانیم انجام دهیم.

مخبر تأکید کرد: مدیران در سطح کشور باید عزم ملی داشته و نگاهشان به امور متوجه ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای باشد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به توان بازدارندگی نظامی ایران، بیان کرد: دشمن جرات برخورد نظامی با ایران را ندارد و به همین خاطر به سمت فشارهای اقتصادی و رسانه‌ای رو آورده تا با فشار بر معیشت مردم، القائات خود را پیش ببرد اما تلاش ما در دولت و مردم‌داری و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و کاستی‌ها سبب خنثی شدن این تهدیدات خواهد بود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها