کد خبر: 665409
تاریخ انتشار :

یارانه جدید چند میلیونی در سال آینده | چه کسانی یارانه جدید دولت را می گیرند؟

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

یارانه جدید چند میلیونی در سال آینده | چه کسانی یارانه جدید دولت را می گیرند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یارانه کمک معیشتی، یارانه ای است که دولت جهت کمک به افراد دهک پایین جامعه در نظر گرفته است. یارانه کمک معیشتی مبلغ زیادی برای دست گیری افراد کم درآمد جامعه نیست. برای آگاهی از وضعیت اعلام واریز یارانه کمک معیشتی، می توان به سایت hemayat.mcls.gov.i مراجعه کرد. یارانه کمک معیشتی، از سال 98 به حساب بیش از 60 میلیون ایرانی واریز می گردد. قرار بر این بود که دولت، مبلغ یارانه کمک معیشتی را افزایش دهد اما هنوز اجرا نشده است.

«مسعود میرکاظمی» رییس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تصمیم گیری برای ادامه دار بودن پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و یا ارائه کالابرگ در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: هنوز به این مرحله نرسیده ایم. فعلا کار بر روی منابع و مصارف در حال انجام است. باید درآمد‌ها و منابع و حقوق‌ها و ... مشخص شود. بحث یارانه‌ها در تبصره ۱۴ مورد بررسی قرار میگیرد و هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

وی در ادامه گفت: ولی احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که احتمال دارد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کالابرگ منتفی شود و یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد شود گفت: بر روی سامانه باید کار شود و سامانه آمادگی پیدا کند و به شکل نمونه در یک استان و یا شهری اجرایی شود، اگر موفقیت آمیز باشد و مردم استقبال کنند حتما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها