کد خبر: 665424
تاریخ انتشار :

دعوت نتانیاهو به کاخ الیزه/ ایران، محور مذاکرات پاریس و تل‌آویو

رئیس جمهور فرانسه پیروزی «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات کنست را تبریک گفت و او را به پاریس دعوت کرد تا در زمینه امور دوجانبه و ایران گفت‌وگو کنند.

دعوت نتانیاهو به کاخ الیزه/ ایران، محور مذاکرات پاریس و تل‌آویو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس جمهور فرانسه یکشنبه شب به وقت تهران پیرزوی «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات کنست  رژیم موقت صصهیونیستی  را تبریک گفت و او را به پاریس دعوت کرد.

روزنامه «یدیعوت‌ آحارانوت» در این باره نوشت، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات کنست را تبریک گفت. ماکرون در تماسی تلفنی از نتانیاهو دعوت کرد به زودی از پاریس دیدن کند.

این گزارش حاکیست، نتانیاهو دعوت ماکرون را پذیرفته و قرار است این دو چندی دیگر در کاخ الیزه بر ادامه تحکیم روابط دو جانبه و در مورد چالش‌های منطقه‌ای به ویژه ایران گفت‌وگو کنند. ماکرون در توییتی نیز نوشت، هر دو می‌خواهند روابط بین فرانسه و (رژیم) اسرائیل را تقویت کنند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود نیز گفت که با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، تلفنی صحبت کرده و ماکرون  بازگشت مورد او  به قدرت در انتخابات هفته گذشته تبریک گفت.

نتانیاهو گفت: «از ماکرون به خاطر گفت‌وگوی صمیمانه و دعوت من برای سفر به فرانسه، برای تقویت روابط دو جانبه و انجام رایزنی‌های فشرده در مورد چالش‌های منطقه‌ای، به ویژه ایران تشکر می‌کنم.»

ائتلافی به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اکثریت کرسی‌ها را در پارلمان این رژیم که ۱۲۰ کرسی دارد از آن خود کرده است. نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی که پنجشنبه  گذشته اعلام شد نشان داد نتانیاهو و متحدان راست‌گرای افراطی او ۶۴ کرسی را در کنست تصاحب کردند. حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۲ کرسی به دست آورد.

نتایج این انتخابات به معنای آن است که نتانیاهو علی‌رغم تحت پیگرد بودن در چند پرونده فساد بایستی بنا به درخواست رئیس رژیم صهیونیستی کابینه تشکیل دهد. این فرایند احتمالاً از هفته آینده آغاز خواهد شد و نتانیاهو ۲۸ روز برای تشکیل کابینه فرصت خواهد داشت. بسیاری از تحلیلگران معتقدند کابینه تحت ریاست او راست‌گراترین کابینه در فلسطین اشغالی خواهد بود.

انتخابات در فلسطین اشغالی در سال های گذشته به امری متداول تبدیل شده است اما تمامی این انتخابات‌ها به یک نتیجه یکسان ختم شده‌اند: ناتوانی در تشکیل کابینه‌های با ثبات و سقوط نهایی آن‌ها. این بی ثباتی‌ها تا حد زیادی ناشی از عدم حمایت متحدان ذاتی نتانیاهو از او پس از تشکیل چند پرونده فساد علیه او بود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها