کد خبر: 665635
تاریخ انتشار :

امیرعبداللهیان: اکو یکی از اولویت‌های اصلی ایران برای همکاری‌های اقتصادی است

ایلنا/ در دیدار حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو، دبیرکل اکو گزارشی از آخرین تحولات این سازمان و نیز آماده سازی‌های صورت گرفته برای برگزاری بیست و ششمین نشست وزرای امور خارجه اکو به وزیر امور خارجه ارائه کرد.

امیرعبداللهیان: اکو یکی از اولویت‌های اصلی ایران برای همکاری‌های اقتصادی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیرعبداللهیان نیز ضمن تاکید مجدد بر حمایت بدون قید و شرط جمهوری اسلامی ایران از همکاری‌های اقتصادی در چارچوب اکو، این سازمان را یکی از اولویت‌های اصلی کشور در همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه دانست. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به پیشنهادات رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست سران اکو در عشق آباد اشاره کرد و خواستار تسریع در اجرای آنها شد.

امیرعبداللهیان اظهار امیدواری کرد شخصا در نشست وزرای امور خارجه که قرار است در نیمه اول آذر ماه در تاشکند برگزار شود شرکت نماید. 

سازمان اکو شامل ۱۰ کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، جمهوری اذربایجان و ترکمنستان می باشد. 

قرار است مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد گسترش اکو از سه کشور به ۱۰ کشور در آذرماه سال‌جاری در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه برگزار گردد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها