کد خبر: 665702
تاریخ انتشار :

نتانیاهو یکشنبه به تشکیل دولت مکلف خواهد شد

رهبر حزب لیکود یکشنبه به تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی مکلف خواهد شد.

نتانیاهو یکشنبه به تشکیل دولت مکلف خواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از روزنامه رأی الیوم، دفتر ریاست رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی مذاکرات پارلمانی با نمایندگان منتخب در کنست برای انتخاب نخست وزیر آتی را به پایان رساند. اکثر نمایندگان که تعدادشان بالغ بر ۶۴ نفر است با مکلف شدن نتانیاهو برای تشکیل دولت موافقت کردند.

به گفته دفتر هرتزوگ، نتانیاهو یکشنبه مأمور تشکیل دولت جدید خواهد شد.

وی احتمالا سه شنبه دولت خود را برای گرفتن رأی اعتماد از کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) معرفی کند.

پیشتر منابع رسانه‌ای عبری زبان اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو پیش از اینکه رسماً توسط رئیس رژیم صهیونیستی مامور به تشکیل دولت شود، تماس‌هایش را برای تشکیل یک دولت راستگرا آغاز کرد.

هفته پیش کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی نتایج نهایی و قطعی انتخابات کنست پس از شمارش ۱۰۰ درصد آرا و پیروزی ائتلاف بنیامین نتانیاهو با به دست آوردن ۶۴ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان را اعلام کرد.

در این راستا محافل بین المللی نگران مشارکت ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ، دو عضو افراطی کنست در دولت نتانیاهو به دلیل رویکردهای افراطی و نژادپرستانه آن‌ها در قبال فلسطینی‌ها هستند.

یک مسئول ارشد امنیتی اسرائیلی اعلام کرد: تعیین بزالل اسموتریچ، رهبر حزب "صهیونیستی مذهبی" به عنوان وزیر جنگ احتمالا به تنش‌های خطرناک و حتی فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین منجر می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها